فورفایل

روش های بهبود رتبه الکسا

روش های بهبود رتبه الکسا

روش های بهبود رتبه الکسا

اگر به دنبال راه‌هایی برای ارتقای رتبه سایت یا وبلاگ خود هستید، تا انتهای این نوشته با ما باشید.

رتبه وب‌سایت تنها چیزی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان وب را نگران می‌کند. رتبه الکسا امروز یکی از مبناهای اصلی توسعه‌دهندگان وب به شمار می‌رود که میزان موفقیت وبگاه (وب‌سایت یا وبلاگ) را نشان می‌دهد. رتبه الکسا مقیاسی است که به هر وب‌سایت با توجه معیارهای زیر اختصاص داده می‌شود:

میزان بازدید

تأثیرگذاری صفحه وب

تعداد بازدیدکننده‌های ثابتی که چندین و چند بار از صفحه وب شما بازدید کرده‌اند. شما برای بهتر کردن رتبه الکسا باید تصمیماتی برای وبلاگ یا وب‌سایتتان بگیرید که بتوانید به رقابت با سایت‌های دیگر بپردازید و از آن‌ها جلو بزنید و ترافیک و یا بازدید برای وب‌سایتتان جذب کنید. بله، بازدیدی بیشتر از وب‌سایت‌ها و یا وبلاگ‌های دیگر. تبلیغات در سایت‌های پربازدید می‌تواند روش فوق‌العاده‌ای برای جذب درصدی از بازدید آن سایت‌ها باشد.

الکسا وب‌سایتی است که توسط شرکت آمازون به وجود آمده است و می‌توان گفت موفق‌ترین ابزار قضاوت در مورد عملکرد یک وب‌سایت می‌باشد. الکسا رنک (رتبه الکسا) و پیج رنک گوگل ۲ فاکتور اصلی بسیاری از وبلاگ نویسان و توسعه‌دهندگان وب برای سنجیدن عملکردشان می‌باشد و البته همه و همه تمایل خاصی به بهبود رتبه وبگاه خود در گوگل و الکسا دارند و می‌خواهند تمامی پتانسیل‌های صفحه وب خود را به رخ گوگل و الکسا بکشند تا گوگل و الکسای آن‌ها را در بالای جدول خود ببینند.

روش‌های برتر برای بالا بردن رتبه الکسا (۱۰ روش)

الکسا به بازدیدهایی که با مرورگرهایی انجام می‌شود که تولبار الکسا بر روی آن‌ها نصب شده است، امتیاز ویژه‌ای قائل است و شاید این یک بی‌اعتمادی در برخی به وجود آورده است که الکسا مقیاس درستی برای قضاوت در مورد وبگاه‌ها ندارد. اما با این حال امروز الکسا تبدیل به بزرگ‌ترین ابزار چک کننده بازدید جهان شده است، پس یک توسعه‌دهنده وب باید کاری کند که وبگاهش در این قضاوت سربلند باشد.
ما ۱۰ روش برای بهبود رتبه الکسا به شما توسعه‌دهندگان وب پیشنهاد می‌کنیم که در کمترین زمان ممکن خود را در بالای جدول رتبه دهی الکسا ببینید:

پیشنهاد بعدی  نمایش آمار بازدید در وردپرس با افزونه WP Statistics

۱۰- قرار دادن وب‌سایت و لینک‌های وب‌سایتتان در شبکه‌های اجتماعی

یک تکنیک برای جذب ترافیک یا بازدید، قرار دادن لینک‌های وب‌سایتتان در شبکه‌های اجتماعی است. الکسا بازدیدهایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به سمت وب‌سایت شما می‌آید، دریافت می‌کند. شما باید وب‌سایت خود را در شبکه اجتماعی به نمایش بگذارید و آن را گسترش دهید.

۹- به طور منظم وب‌سایتتان را به‌روزرسانی کنید.

محتوای وب‌سایتتان را به‌روزرسانی کنید. یکی از معیارهای مهم که به طور متقابل رتبه الکسای شما را بهبود خواهد بخشید، به‌روزرسانی منظم وب‌سایتتان است. ما همه می‌دانیم که برای مردم و بازدیدکنندگان، محتوا بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن این است که بازدیدکنندگان وب‌سایتتان هر روز مطالب جدیدتری ببینند. پس مطالب جدیدتری را به بازدیدکنندگانی که سایتتان را دنبال می‌کنند، ارائه دهید تا بازگشت آن‌ها را به سایت خود به دست بیاورید و آن‌ها یک بازدیدکننده ثابت سایت شما باشند.

۸- محتوای با کیفیت بالا تولید کنید.

همه ما می‌دانیم که تولید محتوایی با کیفیت بالا چقدر برای یک توسعه‌دهنده وب می‌تواند مهم باشد. گوگل همیشه در نتایج جستجوی خود، کاربران خود را تشنه محتوای جدید می‌داند. بنابراین شما باید انرژی خود را صرف به‌روزرسانی وب‌سایتتان با مطالب جدید و همچنین محتوایی با کیفیت بالا کنید. مطالبی که خواننده را شیفته خود کند. ایده‌های نو و منحصر به فرد خلق کنید. این همان مفهوم محتوایی با کیفیت بالاست. برای بهبود رتبه بازدید الکسا باید مقالات ناب تولید کنید.

۷- نظرسنجی و بک لینک

دریافت نظرات الکسا درباره وب‌سایتتان. الکسا معمولاً لینک‌های داده شده به وبگاه شما و میزان بازدید ترافیکی که از هر یک از آن‌ها به سمت وبگاه شما می‌آید را تخمین می‌زند. بنابراین یک راه عالی برای جذب ترافیک، نظرسنجی در وبگاه‌های فعال و پربازدید و یا فرومها و انجمن‌ها درباره سایتتان است. یک نظر مثبت درباره سایتتان، افراد زیاد را مایل می‌کند تا سری به وبگاه شما بزنند. با این کار شما یک بک لینک از یک سایت پربازدید دریافت نموده‌اید و به راحتی برای خود بازدید خریده‌اید و هم خود را در الکسا محبوب کرده‌اید.

پیشنهاد بعدی  بهترین افزونه‌های رسانه‌های اجتماعی

۶- دریافت نظرات الکسا درباره وب‌سایتتان

از کاربران سایتتان بخواهید درباره وب‌سایتتان در سایت Alexa.com نظر بگذارند و سعی کنید که ۵ ستاره از نظرات بگیرید. تعداد نظرات داده شده در الکسا درباره سایتتان برای الکسا مهم است و به بهبود رتبه الکسای شما کمک خواهد کرد. یک وب‌سایت با ساختار صحیح تولید کنید. وب‌سایت شما برای بازدیدکنندگان چشم‌گیر باشد تا آن ها برای نظردهی به سایتتان در الکسا ترغیب شوند. مراحلی که تا الان گفته شده است را انجام داده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است بی‌شک به زودی در الکسا بالا خواهید رفت.

۵- درباره الکسا در سایتتان بنویسید.

این هم یک تکنیک بسیار ساده و کوچک برای رشد سریع شما در الکسا می‌باشد. در واقع نوشتن هر چه بیشتر شما درباره الکسا و ترغیب بازدیدکنندگانتان برای نصب نوار ابزار الکسا باعث می‌شود که سایت شما بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی الکسا بفرستید و این نمایش محسوسی است که سایتتان را به رخ الکسا بکشید.

۴- بهتر است بازدیدکنندگان وبگاه شما وبلاگ نویسان و توسعه‌دهندگان وب باشند.

در واقع این شبیه همان مطلب قبلی است. این آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای بهبود رتبه الکسای شماست. تفاوت این است که سعی کنید بازدیدکنندگان شما وبلاگ نویسان و توسعه‌دهندگان وب باشند؛ چرا که اکثر توسعه‌دهندگان وب، نوار ابزار الکسا را بر روی مرورگرشان دارند. بهبود ترافیک در این روش بسیار بالاست و اگر کاربران بازدیدکننده نوار ابزار الکسا را بر روی مرورگر خود داشته باشند، سرعت رشد رتبه الکسای شما چندین برابر خواهد شد.

۳- ویجت الکسا را در وب‌سایتتان قرار دهید.

ویجت الکسا را در وب‌سایتتان قرار دهید. برای بهبود رتبه الکسا این یک روش جدید و تست شده است.
قرار دادن ویجت الکسا در کنار صفحه منو در وبگاهتان که اکثر بازدیدها از سایتتان را بازدید الکسایی به شمار می‌آورد و کمک بسیار زیادی به رشد سریع رتبه شما خواهد کرد. بسیاری از توسعه‌دهندگان وب به این روش اعتقادی ندارند، اما کافی است شما این کار را انجام دهید. بی‌شک نتیجه فوق‌العاده آن را خواهید دید.  البته لازم به ذکر است که ویجت الکسا در اکتبر ۲۰۱۶ از رده خارج (بازنشسته) شد.

پیشنهاد بعدی  افزودن تاریخ انقضا در هدر سایت

۲- همه صفحات سایتتان را به الکسا بشناسانید.

الکسا فرصتی را پیشنهاد می‌کند که با اضافه کردن یک کد متاتگ کوتاه، سایتتان را جزو مدعیان قرار دهید. این کار به الکسا کمک می‌کند تا به راحتی به خزیدن در سایتتان بپردازد. این روش مناسبی است که الکسا بتواند تمامی صفحات شما را ایندکس کند (شناسایی کند) و بازدیدکنندگان صفحاتی که قبلاً ایندکس نشده بودند را نیز بشمارد. شما همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه، جزو اعضای ویژه الکسا باشید.

۱- همین الان نوار ابزار الکسا (alexa toolbar) را نصب کنید.

همین الان نوار ابزار الکسا را نصب کنید. اولین کاری که باید برای بهبود رتبه الکسای خود انجام دهید همین است. بله، نوار ابزار الکسا را بر روی تمامی مرورگرهایی که استفاده می‌کنید، نصب کنید و آن را صفحه خانگی (HomePage) خود قرار دهید. بنابراین هر بار که شما از وبگاه خودتان بازدید می‌کنید، به بهبود رتبه الکسای خود کمک خواهید کرد. آیا این آسان‌ترین روش برای به دست آوردن رتبه الکسا نیست؟ برای دانلود نوار ابزار الکسا به لینک زیر مراجع کنید:

بر روی این ۱۰ روش تمرکز کنید و تک تک آن‌ها را اجرا کنید. این روش‌ها بی‌شک بهترین روش‌های موجود برای بهبود رتبه الکسا هستند که سعی شد به صورت خلاصه و جامع در اختیار شما قرار گیرد.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question