فورفایل

آموزش فعال سازی مدیریت پیوندها در وردپرس

آموزش فعال سازی مدیریت پیوندها در وردپرس

آموزش فعال سازی مدیریت پیوندها در وردپرس

شاید شما نیاز داشته باشید که در وب‌سایت وردپرسی خود مدیریت پیوندها را فعال کنید. این نیاز ممکن است بر اساس درخواست دوستان برای لینک دهی یا فروش بک لینک بر اساس بازدیدهای شما باشد. لینک دهی در وردپرس یکی از قابلیت‌هایی بود که در نسخه‌های قبلی وردپرس وجود داشت؛ از ورژن ۳٫۵ وردپرس به بعد به صورت پیش‌فرض در کنترل پنل مدیریت سایت، گزینه‌ی پیوندها یا همان Links برداشته شد.

فعال سازی مدیریت پیوندها در وردپرس - آموزش فعال سازی مدیریت پیوندها در وردپرس

لینک دهی و دریافت لینک

از ابتدای طراحی وب‌سایت‌ها و شروع پیدایش موتورهای جستجوگر مانند گوگل و سایر موتورها لینک دهی اهمیت داشت؛ چرا که از عوامل مهم برای شناسایی وب‌سایت‌ها توسط سایر سایت‌ها می‌باشد. یکی از مواردی که باعث رشد وب‌سایت در موضوع مهم سئو می‌شود، لینک سازی می‌باشد؛ لینک دهی و دریافت لینک در چند سال اخیر از مهم‌ترین فاکتورهای سئو به حساب می آید و برای الگوریتم پیج رنک از آن استفاده و به عنوان استدلال تلقی می‌شود، به طوری که موتور جستجو تعداد لینک‌های دریافتی یک وب‌سایت را سنجیده و بر اساس آن‌ها رتبه می‌دهد.

اهمیت بک لینک و لینک دهی

موضوع بک لینک مهم است؛ چراکه باعث دریافت ورودی‌های معتبر می‌شود. این مورد به صورت یونیک و استاندارد بسیار عالی تلقی می‌شود؛ یعنی این که تعدادی از وب‌سایت‌های معتبر هم موضوع شما را لینک کرده‌اند و شما را به کاربران خود معرفی کرده‌اند، در این صورت شما توسط افراد زیادی معرفی می‌شوید. این کار باعث می‌شود تا کاربران بتوانند با سایت شما آشنا شوند و گوگل هم با توجه به همین موضوع، اهمیت و کیفیت سایت‌ها را می‌سنجد.

پیشنهاد بعدی  ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

برای برگرداندن گزینه پیوندها به وردپرس و مدیریت پیوندها از دو روش زیر می‌توانید استفاده نمایید:

افزونه‌ی Link Manager را نصب کنید؛ بعضی از دوستان با نصب بیش از اندازه افزونه موافق نیستند؛ البته این افزونه مدت زیادی است که به‌روزرسانی نشده، اما هنوز در مخزن وردپرس موجود است و می‌توانید این افزونه را از انتهای همین پست دانلود کنید.

و اما روش دوم که بسیار ساده‌تر می‌باشد؛ با استفاده از کدی که در زیر معرفی می‌کنم، می‌توانید گزینه پیوندها را به پنل وردپرس برگردانید و از هک و کدهای وردپرس لذت ببرید.

برای این کار کافیست کد زیر را به فایل functions.php قالبتون اضافه کنید: 

add_filter( 'pre_option_link_manager_enabled', '__return_true' );

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question