فورفایل

ارسال خبرنامه در ووکامرس با افزونه WooCommerce MailChimp

ارسال خبرنامه در ووکامرس با افزونه WooCommerce MailChimp

ارسال خبرنامه در ووکامرس با افزونه WooCommerce MailChimp

ارسال خبرنامه در ووکامرس به مشتریان، این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا در فروشگاه ووکامرسی خود بتوانید به مشتریان خود کد تخفیف، محصولات جدید و موارد دیگر را ارائه کنید. با استفاده از ارسال خبرنامه در ووکامرس قادر خواهید بود به مشتریانی که سفارش آن‌ها در انتظار بررسی، مسترد شده و یا تکمیل شده قرار دارد، دسترسی یافته و به راحتی ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید.

در این مقاله قصد دارم به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از آن قادر خواهید بود به راحتی فروشگاه ووکامرس خود را به میل چیمپ متصل کرده و مشتریانی که در سایت شما سفارشی ثبت می‌کنند، چه سفارش تکمیل شده و چه لغو شده باشد، ایمیل آن‌ها را در میل چیمپ محصولات ذخیره کرده و خبرنامه ایمیلی برای آن‌ها ارسال نمایید؛ پس تا انتهای این آموزش با ما باشید.

ارسال خبرنامه در ووکامرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان WooCommerce MailChimp در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون بیش از ۲۰.۰۰۰ نصب فعال داشته و امتیاز ۴.۳ را از آن خود نموده است.

خبرنامه میل چیمپ برای وردپرس این امکان را به شما خواهد داد تا هرگاه مشتریان در سایت شما اقدام به خرید می‌کنند، به صورت خودکار ایمیل آن‌ها در لیست خبرنامه میل چیمپ اضافه شود که در این صورت قادر خواهید بود تا در جشنواره‌های مختلف وردپرس اقدام به ارائه کد تخفیف، موجودی محصول، افزودن محصولات جدید و … برای آن‌ها خبرنامه ارسال کرده و فروش خود را افزایش دهید.

پیشنهاد بعدی  حذف آیتم تعیین تعداد سفارش محصولات دانلودی ووکامرس

نصب و فعال‌سازی

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه مشابه تصویر زیر یک تب جدید با عنوان Mailchimp در مسیر ووکامرس – پیکربندی افزوده خواهد شد، به این مسیر مراجعه کنید تا تنظیمات افزونه را سفارشی‌سازی کنید.

خبرنامه در ووکامرس با افزونه WooCommerce MailChimp 2 - ارسال خبرنامه در ووکامرس با افزونه WooCommerce MailChimp

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا در اکانت میل چیمپ خود وارد شده و سپس کد API دریافتی را مانند نمونه زیر کپی کرده و در فیلد API Key وارد کرده و لحظاتی منتظر بمانید تا افزونه به میل چیمپ متصل شده و سایر گزینه‌هایی که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای شما نمایش داده شوند.

خبرنامه در ووکامرس با افزونه WooCommerce MailChimp 3 - ارسال خبرنامه در ووکامرس با افزونه WooCommerce MailChimp

تنظیمات افزونه

Enable/Disable: با فعال و غیر فعال‌سازی این گزینه قادر خواهید بود تا کارکرد افزونه را کنترل کنید. در صورت غیرفعال بودن این گزینه، کارکرد افزونه غیرفعال شده و هیچ ایمیلی در لیست ایمیل خبرنامه ووکامرس افزوده نخواهد شد؛ بنابراین دقت کنید که تیک این گزینه در حالت فعال باشد.

Main List: از این گزینه می‌توانید لیست ایمیل مورد نظر در اکانت میل چیمپ خود را انتخاب کنید تا ایمیل مشتریان فروشگاه ووکامرس در آن ذخیره شود.

Interest Groups: این گزینه نیز برای قرار دادن گروهی می‌باشد که در صورت وجود چند لیست ایمیل به شما نمایش داده شده و می‌توانید لیست ایمیل مشتریان را در چند گروه مختلف ذخیره کنید.

پیشنهاد بعدی  افزودن محصول به لیست علاقه‌مندی با افزونه YITH WooCommerce Wishlist

Subscribe Event: با استفاده از این گزینه تعیین کنید تا امکان ذخیره ایمیل مشتریان در کدام حالت از مراحل سفارش محصولات صورت گیرد که در اینجا سه گزینه زیر پیش روی شما خواهد بود و با انتخاب هر یک از آن‌ها ایمیل مشتری در لیست خبرنامه ذخیره خواهد شد.

order created: ذخیره ایمیل در خبرنامه ووکامرس به محض ایجاد سفارش

order processing: ذخیره ایمیل در خبرنامه ووکامرس پس از قرارگیری سفارش محصول در وضعیت در حال انجام

order completed: ذخیره ایمیل در خبرنامه ووکامرس پس از تکمیل شدن سفارش مشتری

جهت بازدهی بهتر این افزونه، پیشنهاد می‌کنم تا این گزینه را در حالت order created قرار دهید تا به محض افزودن محصول به سبد خرید، ایمیل مشتری در لیست خبرنامه ذخیره شود.

Double Opt-In: در صورت فعال کردن این گزینه، یک ایمیل تأییدیه برای مشتریان به منظور تأیید ایمیل آن‌ها و قرارگیری در لیست خبرنامه ووکامرس ارسال خواهد شد تا با انجام تأییدیه، ایمیل آن‌ها در لیست شما قرار گیرد.

Subscribe Customers: از این قسمت می‌توانید تعیین کنید که ایمیل مشتریان به صورت خودکار در لیست خبرنامه ووکامرس قرار گیرد و یا اینکه ابتدا اجازه قرار گرفتن ایمیل آن‌ها در لیست خبرنامه ووکامرس در میل چیمپ درخواست شده و سپس به لیست اضافه شود.

پیشنهاد بعدی  ویرایش دسته‌جمعی نوشته‌ها و محصولات در وردپرس

Opt-In Field Label: در این فیلد می‌توانید متن مورد نظر برای عضویت در خبرنامه، در صورتی که در حالت خواست از مشتری باشد، نمایش داده شود.

Opt-In Checkbox Default: در این بخش نیز می‌توانید به صورت پیش‌فرض تیک عضویت در خبرنامه را در حالت فعال و یا غیر فعال قرار دهید تا مشتری بتواند آن را انتخاب کند.

Opt-In Checkbox Location: در نهایت از این بخش نیز می‌توانید مکان مورد نظر برای نمایش گزینه عضویت در خبرنامه ووکامرس را تعیین کنید که در بالای دکمه خرید، نقد و بررسی، صفحه پرداخت و … سایر گزینه‌های موجود قرار گیرد.

حال پس از ذخیره‌سازی تنظیمات از این پس هرگاه مشتری اقدام به خرید کرده و مراحل خرید وی در یکی از حالت‌های ایجاد سفارش، ‌سفارش در حال انجام و سفارش تکمیل شده باشد، ایمیل وی به صورت خودکار در لیست ایمیل میل چیمپ قرار گرفته و می‌توانید اقدام به ارسال خبرنامه کرده و بر روی فروش بیشتر محصولات خود از طریق ایمیل مارکتینگ، تمرکز کنید.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question