فورفایل

افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

افزودن جستجوی گوگل در وردپرس یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا امکان جستجو در سایت را از طریق موتور جستجوی گوگل فراهم کنید تا هرگاه کاربران در سایت به جستجوی نوشته و مقاله‌ای اقدام کردند، نتایج جستجو از طریق گوگل برای آن‌ها لود و بارگذاری گردد.

یکی از مزیت‌های این روش این است که نتایج جستجو شده برای هر کلمه از گوگل بوده و عیناً مشابه این خواهد بود که کاربران نتایج مختص به سایت شما را در گوگل جستجو کرده باشند؛ بنابراین می‌توان گفت که با استفاده از آن می‌توانید جستجو در سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

در این آموزش قصد دارم افزونه‌ای را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا فرم جستجو از طریق گوگل را در سایت خود ایجاد کنید؛ پس تا انتهای این آموزش با ما باشید.

افزودن جستجوی گوگل در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان WP Google Search در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ نصب فعال داشته و امتیاز ۴.۵ را از آن خود نموده است.

نصب و فعال‌سازی

پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه مطابق تصویر، زیرمنویی با عنوان WP Google Search در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید.

پیشنهاد بعدی  آموزش تصویری افزونه WP Super Cache

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 2 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

مشابه تصویر بر روی لینک آبی رنگ که در زیر فیلد Google Search Engine ID قرار دارد، کلیک کنید تا به آدرس مورد نظر در گوگل رفته و ID اختصاصی برای سایت شما ایجاد شده و آن را دریافت کنید.

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 3 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

آموزش تصویری ساخت فرم جستجو در وردپرس

پس از مراجعه به صفحه مورد نظر بر روی دکمه Add کلیک کنید؛ در صفحه‌ای که مطابق تصویر فوق خواهد بود، به ترتیب آدرس سایت، زبان مورد نظر و نام سایت را وارد کرده و بر روی دکمه Create کلیک کنید و منتظر بمانید تا به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت شوید.

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 4 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

پس از هدایت به این صفحه بر روی دکمه Control panel که در تصویر نیز مشخص است، کلیک کنید تا ID جستجو از طریق گوگل در وردپرس را برای سایت خود کپی کنید.

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 5 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

دریافت ID فرم جستجوی گوگل

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در این مرحله نیز بر روی دکمه Searche engine ID کلید کنید و در کادر باز شده ID خود را که مشابه تصویر به صورت محو شده قابل مشاهده است را کپی کنید.

حال به صفحه تنظیمات افزونه در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و ID دریافتی را در فیلد Google Search Engine ID وارد کرده و در نهایت آن را ذخیره کنید.

پیشنهاد بعدی  آموزش باز شدن تمامی لینک‌ها در صفحه جدید

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 6 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

سفارشی کردن نتایج جستجوی گوگل

برای اینکه نتایج به صورت سفارشی نمایش داده شوند، لازم است تا در بخش کاربری صفحه گوگل مشابه تصویر زیر بر روی گزینه Look and feel که در سمت چپ تصویر قرار دارد، کلیک کرده و سپس از قسمت Layout گزینه Results only را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صرفاً نتایج به صورت تمام صفحه در فرم جستجو نمایش داده خواهند شد.

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 7 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

انتخاب قالب برای فرم جستجو

در قسمت Themes هم می‌توانید قالب دلخواه خود را انتخاب کرده و ذخیره نمایید. از قسمت Customize هم می‌توانید دکمه جستجو را سفارشی سازی کنید.

کار به اتمام رسیده است و حال زمان آن رسیده تا فرم جستجوی خود را در سایت جهت نمایش قرار دهید. برای این کار به مسیر نمایش و سپس ابزارک‌ها مراجعه کرده و مشابه تصویر، ابزارکی که با عنوان WP Google Search قرار دارد را در مکان مورد نظر خود قرار دهید.

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 8 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

ابزارک فرم جستجوی حرفه‌ای در وردپرس

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک عنوان برای فرم جستجو وارد کنید و در صورتی که قصد دارید عنوان ابزارک نمایش داده نشود، می‌توانید تیک گزینه Hide title را فعال کرده و در نهایت، ابزارک ساخته شده را با کلیک بر روی دکمه ذخیره ایجاد نمایید.

پیشنهاد بعدی  فعال کردن Gzip compression و افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت

در انتها فرم جستجوی شما پس از وارد کردن کلمه مورد نظر به صورت تصویر خواهد بود و صرفاً نتایج مربوط به سایت شما در آن نمایش داده خواهد شد.

جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search 9 - افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question