فورفایل

ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس با کد و افزونه

ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس با کد و افزونه

ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس با کد و افزونه

همان‌طور که می‌دانید لینک‌های داخلی بخش مهمی از استراتژی سئو صفحات وب‌سایت می‌باشد. استفاده از ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس برای سایت‌های محتوا محور، داری اهمیت بیشتری است.

اهمیت این لینک‌ها به این دلیل می‌باشد که وقتی خزنده گوگل وارد صفحه‌ای از وب‌سایت شما می‌شود، لینک‌های داخلی موجود در متن شما را نیز دنبال می‌کند؛ بنابراین خزنده به درستی ساختار وب‌سایت شما را درک می‌کند و همه‌ی مطالب شما را به سرعت بررسی و ایندکس می‌کند؛ اما شاید شما تا به امروز پست‌های زیادی در وب‌سایت خود منتشر کرده‌اید و ویرایش نوشته‌ها و افزودن لینک، کاری بسیار وقت‌گیر و طاقت‌فرسا است؛ بنابراین در این پست قصد دارم کد و افزونه‌ای را به شما معرفی کنم که خیلی ساده و سریع این کار را برای شما انجام خواهد داد.

کد لینک دار کردن خودکار کلمات در نوشته وردپرس

اگر در حال کدنویسی یا طراحی قالب وردپرس هستید، بهترین کار استفاده از کد برای لینک دار کردن خودکار می‌باشد. ممکن است در مطالب قبلی سایت لینک سازی داخلی را به درستی انجام نداده باشید و یا اصلاً هیچ لینکی در متن نوشته‌ها قرار نداده باشید؛ در این صورت می‌توانید با استفاده از کدهای زیر که در فایل فانکشن functions.php قالب وردپرس قرار می‌گیرند، به راحتی به کلمات کلیدی سایتتان لینک بدهید.

<?php
function link_words($content){
$words = array(
    'wordpress',
    'ads'
);
$links = array(
    '<a href="https://forfile.ir">wordpress</a>',
    '<a href="https://forfile.ir/ads">ads</a>'
);
$content = str_replace($words , $links ,$content);
return $content;
}
add_filter('the_content', 'link_words');
add_filter('the_excerpt', 'link_words');
?>

کلمات مورد نظر خود را در آرایه words و کد لینک به آن‌ها را در آرایه links و در عنصر متناظرش وارد کنید.

پیشنهاد بعدی  سئوی تصاویر وردپرس با افزونه WP Smush

مثلاً در کد بالا می‌خواهیم هر جا که کلمه forfile در نوشته‌ها بود، به صفحه اصلی سایت فورفایل لینک داده بشه و هر جا که کلمه ads در نوشته‌ها ظاهر شد، به صفحه تبلیغات سایت به آدرس https://forfile.ir/ads لینک داده بشه. در ضمن، تایپ کلمات فارسی هم مجاز است.

نکته

دقت کنید که کلمات در هر آرایه با کاما از هم جدا شدند؛ ضمناً کلمات در آرایه words با عضو متناظرشان در آرایه links جایگزین می‌شوند؛ پس اگر می‌خواهید کلمه x را با لینک y جایگزین کنید، هر دو باید عضو دوم آرایه باشند.

ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس با SEO Post Content Links

با استفاده از افزونه‌ی SEO Post Content Links قادر به ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس خواهید بود. خیلی ساده و سریع لینک‌های منطقی و هوشمند در محتوای صفحات وب‌سایت وردپرسی خود را می‌توانید ایجاد کنید. این افزونه از تمام زبان‌ها پشتیبانی می‌کند و قادر است هر مقدار متن را پردازش کند؛ همچنین هیچ تغییری در متن‌ها ایجاد نخواهد کرد. افزونه مورد نظر که توسط تیم content-links توسعه یافته، تاکنون توانسته است بیش از ۱۰۰۰۰ نصب فعال را در مخزن وردپرس ثبت کند.

ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه می‌کنیم. برای شروع کار با افزونه SEO Post Content Link از بخش پیشخوان وردپرس بر روی Content Links کلیک می‌کنیم. در صفحه‌ی باز شده با کلیک بر روی Settings پنجره‌ای باز می‌شود.

پیشنهاد بعدی  بررسی لینک‌های خراب در وردپرس با افزونه Broken Link Checker

لینک های داخلی در وردپرس با کد و افزونه - ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس با کد و افزونه

Count of links in text: این بخش مربوط به تعداد لینک‌ها در متن می‌باشد که به طور پیش‌فرض حداکثر سه لینک برای هر متن بیان شده است. این افزونه تلاش خواهد کرد که تا ۳ لینک در متن ایجاد کند.

Black Words: همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دستورات افزونه برخی از Black Words را ایجاد می‌کند، اما اگر بخواهید می‌توانید این لیست را به انتخاب خود ویرایش کنید.

در آخر گزینه‌ی Linking posts among themselves within one category را انتخاب کنید و بر روی Save کلیک کنید. در گام بعد باید کلمات کلیدی را که در ساختمان لینک شرکت می‌کنند را مشخص کنید.

لینک های داخلی در وردپرس با کد و افزونه 1 - ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس با کد و افزونه

در بخش Link anchors کلمات کلیدی مورد نیاز خود را وارد کنید. از ویژگی‌های برتر افزونه SEO Post Content links این است که شما می‌توانید از ریشه‌های کلمات برای ایجاد پیوند استفاده کنید. این افزونه به طور خودکار ارتباط کلمه با ریشه‌های مربوطه را پیدا خواهد کرد و از کلمات خود برای ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس استفاده می‌کند.

نکته

دقت داشته باشید اگر ریشه کلمات و یا عبارات یافت نشوند، لینک‌ها ایجاد نخواهند شد. برای جدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از کاراکتر کاما (,) استفاده کنید. راه دیگر برای وارد کردن کلمات کلیدی، کمک گرفتن از خود افزونه می‌باشد؛ به این ترتیب شما می‌توانید بر روی گزینه‌ی Get Words & Phrases در هر دسته کلیک کنید تا افزونه کلمات کلیدی و عبارات را به صورت خودکار به این بخش اضافه کند. برای دریافت کلمات کلیدی همه‌ی دسته‌ها می‌توانید بر روی گزینه‌ی Get words & phrases from all categories کلیک کنید. در ادامه کلمات مورد نظر خود را از بین کلمات پیشنهادی انتخاب و باقی کلمات را حذف کنید. در پایان بر روی گزینه‌ی Save کلیک کنید.

پیشنهاد بعدی  نوفالو کردن لینک‌های خارجی وردپرس توسط افزونه و کد

این افزونه لیست Black Words را در نظر می‌گیرد تا کلمات را از Link anchors حذف کند. علاوه بر این به آغاز و پایان جملات نیز توجه دارد تا در اطراف آن قرار نگیرند.

همان‌طور که مشاهده کردید، تنها با چند مرحله‌ی ساده، خیلی سریع توانستیم لینک‌های منطقی و هوشمندی توسط افزونه‌ی SEO Post Content link ایجاد کنیم.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question