فورفایل

جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click

جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click

جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click

یکی از دغدغه‌های اصلی هر وب‌سایت، جلوگیری از کلیک راست در وردپرس می‌باشد؛ زیرا محتوای موجود در وب‌سایت شما دارای اهمیت است و اگر می‌بینید بسیاری از سایت‌ها محتوای تولید شده توسط شما را کپی کرده و به راحتی در سایت خود منتشر می‌کنند، بهتر است برای آن چاره‌ای بیندیشید.

درست است که با استفاده از راهکارهای مختلف برای جلوگیری از کپی مطالب وردپرس نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصدی این مشکل را برطرف کرد، اما می‌توان میزان کپی از مطالب خود را تا حد مطلوبی کاهش داد.

در این مقاله از فورفایل قصد دارم به معرفی افزونه و قطعه کدی بپردازم که با استفاده از آن قادر خواهید بود امکان راست کلیک درون وب‌سایت خود را بسته و از کپی مطالب خود جلوگیری کنید.

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان wp content copy protection در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته بیش از ۸۰٫۰۰۰ نصب فعال را از آن خود کند؛ پس برای غیر فعال کردن کلیک راست در سایت خود تا انتهای این آموزش با ما باشید.

نصب و فعال‌سازی

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، مشابه تصویر، زیرمنویی با عنوان wp content copy protection در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید.

پیشنهاد بعدی  افزایش امنیت و بهینه‌سازی با افزونه cloudflare

از کلیک راست در وردپرس با افزونه Wp Content Copy Protection 2 - جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click

قبل از توضیح به بخش‌های اصلی این افزونه لازم است بدانید که این افزونه در دو نسخه تجاری و رایگان ارائه شده است که با خرید نسخه تجاری آن می‌توانید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید.

تنظیمات Main settings

از کلیک راست در وردپرس با افزونه Wp Content Copy Protection 3 - جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مطابق با توضیحات ارائه شده در زیر تنظیمات افزونه را به دلخواه خود برای جلوگیری از کلیک راست در وردپرس سفارشی‌سازی کنید.

Posts protection by JavaScript: این بخش با استفاده از جاوا اسکریپت به شما امکان حفاظت از کلیه مطالب سایت را فعال خواهد کرد.

Homepage protection by JavaScript: این بخش نیز مشابه قبلی است، اما با این تفاوت که برای صفحه اصلی سایت می‌باشد و محتوای آن را از طریق جاوا اسکریپت محافظت می‌کند. اگر کپی محتوای صفحه اصلی برایتان مهم نیست و یا اینکه در صفحه اصلی فقط خلاصه‌ای از نوشته‌ها نمایش داده می‌شود، نیازی به فعال کردن این گزینه ندارید.

Static page’s protection: با استفاده از این گزینه صفحات ایستا یا همان صفحاتی که به صورت ثابت در سایت شما قرار دارند و به‌روزرسانی نمی‌شوند را می‌توانید محافظت کنید.

Selection disabled message: در این فیلد پیغام دلخواه خود را برای نمایش در زمانی که کاربران در صفحه سایت راست کلیک می‌کنند را وارد کنید.

پیشنهاد بعدی  مدیریت تبلیغات در وردپرس با افزونه Ad Inserter

تنظیمات Premium rightclick protection

از کلیک راست در وردپرس با افزونه Wp Content Copy Protection 4 - جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click

با مراجعه به این تب در افزونه می‌توانید هر بخش از سایت را که می‌خواهید از محافظت در برابر کپی مستثنی کرده و امکان راست کلیک را در آن فعال و یا غیرفعال کنید.

محافظت از مطالب وردپرس

مشابه تصویر فوق کافی است تا برای بخش‌های تعیین شده که شامل صفحه مطالب و نوشته‌ها، صفحه اصلی سایت و صفحات استاتیک می‌باشد را برای غیرفعال کردن راست کلیک انتخاب کنید. در صورتی که تیک هر گزینه را بردارید، امکان راست کلیک در صفحه فعال خواهد شد.

تنظیمات Premium protection by CSS

از کلیک راست در وردپرس با افزونه Wp Content Copy Protection 5 - جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click

این افزونه علاوه بر بستن راست کلیک به عنوان یک افزونه امنیتی نیز در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و از قابلیت آن می‌توان به امکان محافظت از فایل CSS قالب و افزونه‌های استفاده شده در سایت اشاره کرد.

در نسخه تجاری آن محافظت از فایل CSS صرفاً برای صفحه اصلی فعال می‌باشد، اما با خرید نسخه تجاری آن مشابه تصویر قادر خواهید بود تا امکان محافظت از فایل استایل قالب را برای نوشته‌ها و برگه‌ها نیز تعیین کنید.

محافظت از فایل استایل قالب وردپرس

کد جلوگیری از راست کلیک در وردپرس

اما اگر تمایلی به استفاده از افزونه ندارید، کافی است به روش زیر عمل کرده و کدهای زیر را در فایل Header.php قالب خود و درست قبل از کد بسته </head> قرار داده و سپس ذخیره کنید؛ خواهید دید که امکان راست کلیک در سایت بسته شده و کاربران به این روش نمی‌توانند چیزی از سایت کپی کنند.

<script 
type="text/javascript"> $(document).ready(function()
{ $(document).bind("contextmenu",function(e){ return false;});}); 
</script>

موفق و سربلند باشید.

پیشنهاد بعدی  آموزش بهینه‌سازی پایگاه داده وردپرس + افزونه

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question