فورفایل

جلوگیری از کپی تصاویر در وردپرس

جلوگیری از کپی تصاویر در وردپرس

جلوگیری از کپی تصاویر در وردپرس

ممکن است شما تصویر یا متنی را تولید و درست کرده باشید، ولی وب‌سایت‌های دیگر هم از این تصویر برای وب‌سایت و مطالب خود استفاده کنند و این کار باعث بی‌فایده بودن زحمات شما خواهد شد؛ مسلماً شما به دنبال روشی می‌گردید که از سرقت تصاویر وب‌سایت خود جلوگیری نمایید؛ چندین روش وجود دارد که شما به دیگران امکان کپی‌برداری از تصاویر وب‌سایت خود را ندهید و آن‌ها نتوانند از مطالب سایت شما استفاده کنند؛ چرا که برای بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسان فرهنگ کپی‌رایت هنوز جا نیفتاده است و همواره در تلاش هستند تا با کپی و انجام کمترین زمان ممکن برای صرف اینکه خود اقدام به تولید محتوا کنند، به راحتی مطالب و تصاویر را از سایر سایت‌ها کپی می‌کنند. در این مقاله قصد دارم به معرفی دو قطعه کد بپردازم که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از کپی تصاویر در وردپرس خواهید بود.

برای شروع کار ابتدا وارد هاست خود شده و در مکانی که وردپرس را در آن نصب کرده‌اید، کدهای زیر را به فایل htaccess. اضافه کنید. در صورتی که این فایل را مشاهده نمی‌کنید، در هاست خود بر روی گزینه Settings کلیک کرده و تیک گزینه مربوط به نمایش فایل‌های مخفی هاست که با عنوان hidden می‌باشد را فعال کنید.

#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option 
RewriteEngine on 
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$ 
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?yourdomainname.com [NC] 
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC] 
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]

در خط چهارم کد، آدرس دامنه خود را جایگزین yourdomainname.com کنید.

پس از افزودن این قطعه کد برای تصاویر موجود در سایت شما کپی‌رایت اعمال شده و موتورهای جستجو، وب‌سایت شما را به عنوان دارنده این تصاویر و مالک آن‌ها تلقی خواهند کرد.

پیشنهاد بعدی  مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس با Redirection

اما اگر تمایلی به استفاده از کد بالا را ندارید، می‌توانید از روش دوم که با افزودن کد زیر در فایل فانکشن قالب می‌باشد، اقدام به انجام این کار کنید. برای این کار وارد ویرایشگر قالب خود شده و کدهای زیر را در مکان مناسبی از فایل functions.php اضافه کنید.

function wpb_copyright() { 
global $wpdb; 
$copyright_dates = $wpdb->get_results(" 
SELECTYEAR(min(post_date_gmt)) AS firstdate, 
YEAR(max(post_date_gmt)) AS lastdate 
FROM$wpdb->posts 
WHERE post_status = 'publish'"); 
$output = ''; if($copyright_dates) { $copyright = "© " . 
$copyright_dates[۰]-> firstdate;
if($copyright_dates[۰]-> firstdate != 
$copyright_dates[۰]-> lastdate) 
{$copyright .= '-' . $copyright_dates[۰]-> lastdate;}
$output = $copyright;}return $output;} 
add_shortcode('copyright','wpb_copyright'); 
add_filter('widget_text', 'do_shortcode');

قبل از هرگونه تغییر در فایل فانکشن و htaccess. از این فایل‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز خطا، مشکل را برطرف کنید.

اگر هم تمایلی به استفاده از روش‌های فوق ندارید، می‌توانید با افزونه‌هایی همچون WP Content Copy Protection و یا Easy Watermark برای اعمال کپی‌رایت در محتوای مطالب و واترمارک کردن تصاویر در وردپرس اقدام کنید.

موفق و سربلند باشید.

question