فورفایل

ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

هنگامی که به هر دلیلی یکی از مطالب سایت را حذف می‌کنید و یا اینکه آدرس آن را تغییر می‌دهید، لازم است لینک نوشته را به صورت ۳۰۱ به یکی از صفحات مرتبط و یا لینک جدید نوشته به صورت ۳۰۱ را ریدایرکت کنید تا رتبه آن لینک به لینک جدید منتقل شود. Redirection SEO یک افزونه وردپرس برای مدیریت هدایت ۳۰۱ است که می‌توانید به راحتی برای سایت خود راه‌اندازی کرده و لینک‌های سایت را مدیریت کنید. ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا هر نوع لینک دلخواهی از سایت خود را به عنوان لینک مبدأ وارد کنید و سپس برای آن لینک مقصد را نیز وارد کرده و به صورت ۳۰۱ آن را ریدایرکت نمایید.

ویژگی‌های جدید افزونه Redirection SEO

  • جهت ارسال پست وردپرس به صورت دستی هدایت به ۳۰۱، ۳۰۲ و ۳۰۷
  • پشتیبانی از wild card redirection (این موضوع در انتهای همین ویژگی‌ها توضیح داده شده است)
  • رفع خطاهای خالی (۴۰۴ و ۴۰۴ نرم) در کنسول جستجوی گوگل (جدید)
  • پشتیبانی از WPML (ادغام چند زبانه وردپرس) (جدید)
  • دارای ویژگی Import/Export برای درون‌ریزی و برون‌بری به صورت فایل CSV (جدید)
  • اضافه کردن آخرین زمان دسترسی و کل بازدیدها به لیست تغییرات (جدید)
  • هنگامی که URL یک پست تغییر می‌کند، به طور خودکار، تغییر مسیر ۳۰۱ اضافه می‌شود.
  • تغییر پست‌ها و صفحات که به طور مستقیم منتشر شده، پیش‌نویس یا حذف شده از صفحه ویرایش
  • کنترل پنل پیشرفته برای کنترل تمام توابع افزونه
  • شما می‌توانید پوشه‌ها و تمام محتوای آن‌ها را تغییر مسیر دهید.
  • تغییر مسیر سفارشی “گذر از طریق” اجازه می‌دهد تا شما یک URL را از طریق یک صفحه، فایل یا وب‌سایت دیگر منتقل کنید.
  • فهرست مربوط به تمام URLهای هدایت شده
  • شما می‌توانید از عبارات منظم در تغییر مسیرها استفاده کنید.
  • هنگامی که سایت خود یا نام دامنه را تغییر دهید، تغییرات را می‌توانید به تمام پیوندها انعکاس دهید.
  • تمام URLها را می‌توان هدایت کرد، حتی آن‌هایی که وجود ندارند.
  • روش‌های تغییر مسیر – تغییر مسیر بر اساس وضعیت ورود، تغییر مسیر به صفحات تصادفی، تغییر مسیر بر اساس ارجاع!
  • GUI دوستانه و آسان برای استفاده
  • htaccess آپاچی نیاز نیست، به طور کامل در وردپرس کار می‌کند.
  • تغییر مسیر index.php، index.html و index.htm
پیشنهاد بعدی  ساخت فرم تماس با ما در وردپرس با افزونه Contact Form 7

آمار تغییر مسیر به شما نشان می‌دهد که یک تغییر مسیر چند بار رخ داده است؛ زمانی که آخرین تغییر مسیر اتفاق افتاد، چه کسی سعی در انجام آن داشته است و آن‌ها URLها را کجا پیدا کرده‌اند.

Wild Card Redirect چیست؟

فرض کنید شما برای دامنه‌ی Domain.com یک ریدایرکت تنظیم کرده‌اید و این دامنه را به Domain.ir ریدایرکت نموده‌اید. در حالت عادی، اگر کسی آدرس Domain.com/About را وارد کند، به دامنه‌ی جدید هدایت شده و آدرس Domain.ir برایش به نمایش در خواهد آمد. می‌بینید؟ اتفاقی که می‌افتد این است که ادامه‌ی آدرسی که کاربر درخواست کرده بود، از دست می‌رود و به جای اینکه کاربر به بخش About که از پیش درخواست کرده بود، برود، به صفحه‌ی اصلی دامنه‌ی Domain.ir هدایت خواهد شد. در حالت Wild Card Redirect اگر کاربر آدرس Domain.com/About را وارد کند به آدرس Domain.ir/About هدایت خواهد شد. توجه داشته باشید که Wild Card Redirect را نباید با WildCard DNS اشتباه گرفت.

ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

افزونه‌ای که امروز قصد معرفی آن را دارم، SEO Redirection Plugin در مخزن وردپرس می‌باشد که تاکنون توانسته بیش از ۵۰۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۶ را از آن خود نماید که به کمک آن قادر خواهید بود آدرس دلخواه خود را در وردپرس به صورت ۳۰۱ ریدایرکت کنید.

پیشنهاد بعدی  افزودن جستجوی گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Search

آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin 3 - ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

نصب و فعال‌سازی

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه مشابه تصویر، زیرمنویی با عنوان SEO Redirection در بخش تنظیمات سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا به صفحه افزونه هدایت شده و لینک‌های خود را برای هدایت به صفحه دلخواه وارد کنید.

آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin 2 - ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

افزونه ریدایرکت وردپرس

پس از مراجعه به صفحه افزونه اولین قسمتی که در آن مشاهده می‌کنید، تب custom redirects می‌باشد که در آن قادر خواهید بود تا لینک سفارشی برای ریدایرکت در وردپرس را تعیین کنید. منظور از لینک سفارشی، لینکی است که به صورت کامل از وردپرس جدا بوده و می‌تواند یک لینک از فولدر، آدرس فایلی دلخواه در هاست و … باشد؛ بنابراین اگر لینک مبدأ شما جزو لینک موجود در وردپرس نیست، از این بخش لینک مورد نظر را وارد کنید.

 

آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin 4 - ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با کلیک بر روی دکمه Add New گزینه‌های مربوط به درج لینک مبدأ و مقصد نمایان خواهند شد. ابتدا Redirection status را در حالت Enable قرار دهید تا ریدایرکت بین دو لینک فعال باشد؛ سپس آدرس مبدأ خود را در فیلد Redirect from وارد کرده و سپس لینک مقصد را که می‌خواهید کاربران خود را به آن هدایت کنید، در فیلد Redirect to وارد کنید.

در صورتی که از بین گزینه‌های لینک مبدأ، آن را بر روی حالت Folder قرار می‌دهید، باید تعیین کنید که صرفاً لینک شامل فایل فولدر هدایت شود، لینک فولدر هدایت شود و یا اینکه هم لینک فولدر و هم لینک فایل موجود در آن هدایت شوند. در نهایت از بخش Redirection type نوع ریدایرکت لینک خود را بر روی حالت Redirect ۳۰۱ قرار داده و بر روی گزینه Add New کلیک کنید.

پیشنهاد بعدی  نمایش مطالب مرتبط در وردپرس با Related Posts Thumbnails

ریدایرکت نوشته و برگه وردپرس

اگر قصد دارید تا یکی از نوشته‌ها و یا برگه‌های خود را به لینک دیگری ریدایرکت کنید، به صفحه ویرایش نوشته مراجعه کرده و سپس در باکس افزونه که با عنوان SEO Redirection آن را مشاهده می‌کنید، مراجعه کرده و تیک گزینه Redirect را فعال کرده و سپس آدرس مقصد خود را در فیلد Redirect to وارد کرده و در نهایت بر روی به‌روزرسانی نوشته کلیک کنید.

آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin 5 - ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

پس از به‌روزرسانی نوشته، لینک مطالبی که به صفحه خاصی ریدایرکت شده‌اند، در صفحه تنظیمات افزونه در تب Post Redirects نمایش داده خواهند شد تا هر زمان که نیاز به تغییر و ویرایش آن‌ها داشتید، به راحتی بتوان عملیات مورد نظر را انجام داد.

آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin 6 - ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

گزارش‌گیری کلیک روی لینک‌ها

یکی از قابلیت‌هایی که این افزونه در اختیار شما می‌گذارد، این است که با مراجعه به تب History قادر خواهید بود تا تعداد کلیک بر روی لینک‌های ریدایرکت شده را به همراه اطلاعات بازدیدکننده، همچون زمان کلیک، مرورگر استفاده شده و آدرس IP آن‌ها را مشاهده کنید.

آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin 7 - ریدایرکت آدرس دلخواه در وردپرس با افزونه SEO Redirection Plugin

جمع‌بندی

اگر به دنبال افزونه‌ای برای ریدایرکت ۳۰۱ لینک‌های سایت خود می‌باشید، این افزونه از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کرده و لینک‌های سایت خود را مدیریت نمایید.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question