فورفایل

ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

ساخت فرم تماس در وردپرس

مطمئناً هر سایتی نیاز به بخشی برای برقراری ارتباط کاربران با مسئول و صاحب سایت دارد؛ همچنین وجود چنین صفحه‌ای باعث اطمینان خاطر کاربران نسبت به سایت شما می‌شود. در وردپرس نیز فرم‌های بی‌شماری برای این کار طراحی شده است که برخی از آن‌ها پیشرفته‌تر هستند و علاوه بر فرم تماس در وردپرس، امکان ایجاد فرم‌های ثبت نام را نیز دارند و برخی فقط به منظور برقراری ارتباط ساخته شده‌اند.

فرم تماس در وردپرس

امروز قصد معرفی افزونه‌ای را دارم که برای ایجاد فرم تماس در وردپرس ساخته شده و دارای امکانات متعددی است و توسط تیم Bestwebsite طراحی و ساخته شده است و همچنین مخاطب‌های زیادی را به خود اختصاص داده است. افزونه Contact Form by BestWebSoft تا به امروز ۱۰۰۰۰۰ نصب فعال را داشته است. اگر به دنبال یک افزونه‌ی ساده و در عین حال کاربردی برای ایجاد ارتباط کاربران با خودتان می‌گردید، تا انتهای این آموزش با ما باشید.

افزونه Contact Form by BestWebSoft

این افزونه احتیاج به هیچ گونه تنظیمات اضافی ندارد و در عین حال بسیار کاربردی و قابل تنظیم است. نسخه‌ی پرمیوم این افزونه دارای امکانات بیشتری است و در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید آن را از سمت سازنده دریافت نمایید؛ در این آموزش با نسخه‌ی رایگان کار می‌کنیم.

نصب و فعال‌سازی

افزونه را نصب و فعال می‌کنیم؛ سپس گزینه‌ای با عنوان “BWS Panel” در منوی سمت راست وردپرس مشاهده می‌شود.

فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft 2 - ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

زیرمنوی “BWS Panel” متعلق به تمامی افزونه‌های رایگان و غیر رایگان این مجموعه می‌باشد و می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و گزینه‌ی “Contact Form” که برای تنظیمات فرم تماس در وردپرس است و سر و کار ما با آن است؛ پس بر روی گزینه‌ی “Contact Form” کلیک می‌کنیم.

پیشنهاد بعدی  آموزش غیر فعال کردن به‌روزرسانی خودکار وردپرس

Settings

فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft 3 - ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

در سربرگ اول گزینه‌ی Setting را داریم. در اینجا برای نسخه‌ی رایگان، فقط باید نام کاربری که مخصوص به شخص گیرنده است را وارد کنیم و یا آدرس ایمیلی که می‌خواهیم ایمیل تماس به او برسد را مشخص کنیم؛ سپس بر روی گزینه ذخیره تنظیمات کلیک می‌کنیم.

توجه: ایمیل‌های این فرم تماس در وردپرس همگی در جدولی در پایگاه داده ذخیره خواهند شد.

Additional settings

فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft 4 - ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

Sending Method: از چه نوع سروری برای ایمیل استفاده می‌کنید. با توجه به نوع آن گزینه‌ای را علامت بزنید.

FROM field: فیلد مخصوص به مشخصات گیرنده یعنی شما؛ نام سایت یا شرکت خود را وارد کنید و آدرس ایمیلی که می‌خواهید برای کاربر ارسال شود را بنویسید.

Required symbol: مواردی که در فرم الزامی است و باید وارد شود را با کاراکتر ستاره مشخص می‌کنیم؛ در صورتی که می‌خواهید نوع کاراکتر را تغییر دهید، می‌توانید در کادر وارد کنید.

در تصویر بالا مشاهده می کنید که تمامی فیلدهای مربوط به فرم تماس در وردپرس را می‌توانید علامت بزنید و هر آنچه از نظر شما ضروری است را مشخص کنید.

Add to the form: موارد اضافی که تمایل دارید به فرم تماس اضافه شود.

همچنین افزونه به شما پیشنهاد می‌دهد که از کپچای مخصوص به BestWebSoft و یا کپچای گوگل استفاده کنید و گزینه دانلود هر دو را به شما ارائه می‌دهد.

پیشنهاد بعدی  افزایش سرعت لود سایت وردپرس با افزونه Autoptimize

Delete an attachment file from the server after the email is sent: اگر می‌خواهید پس از ارسال شدن، فایل از سرور شما حذف شود، این گزینه را علامت بزنید.

Email in HTML format sending: فرمت ارسال ایمیل را مشخص کنید؛ برای مثال HTML.

Display additional info in the email: اطلاعات اضافی را نیز در ایمیل نمایش می‌دهد.

Language settings for the field names in the form: زبانی که برای فیلدها می‌توانید مشخص کنید؛ البته بهتر است بر روی حالت پیش‌فرض باقی بماند؛ زیرا گزینه‌های دیگر مواردی غیر قابل خواندن هستند.

فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft 5 - ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

Change the names of the contact form fields and error messages: با انتخاب این گزینه می‌توانید تمامی فیلدهای فرم تماس در وردپرس را به فارسی برگردانید. مشابه تصویر.

Use the changed names of the contact form fields in the email: در صورتی که می‌خواهید نام فرم تماس در وردپرس در فیلد ایمیل تغییر کند، علامت بزنید.

Action after email is sent: پیامی که پس از ارسال توسط فرستنده دریافت می‌شود؛ شخص ارسال‌کننده پیامی را از سمت سایت دریافت می‌کند.

Redirect to the page: اگر می‌خواهید پس از ارسال شدن پیام توسط فرستنده به صفحه‌ی دیگری منتقل شود، آدرس صفحه را وارد نمایید. در پایان بر روی گزینه‌ی ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

Appearence

فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft 6 - ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

Form layout: در اینجا می‌توانید مشخص کنید که فرم تماس در وردپرس به صورت یک ستون باشد یا دو ستون.

پیشنهاد بعدی  فعال کردن کش مرورگر در وردپرس

Submit position: وضعیت قرارگیری دکمه ارسال را می‌توان مشخص کرد.

Width: عرض فرم را تعیین کنید؛ به صورت پیش فرض (Default) یا سفارشی (Custom)

گزینه‌های بعدی در نسخه رایگان غیر فعال هستند که باید نسخه پرمیوم و حرفه‌ای افزونه را خریداری کرده تا این فیلدها فعال شوند.

فرمی که ساختیم را مشاهده می‌کنید. در پایان نیز شورتکد مخصوص به فرم را در اختیار ما گذاشته تا در برگه‌ی مخصوص به تماس قرار دهیم.

Contact Form|Preview: در این قسمت فرمی که ساخته‌ایم، به نمایش درمی‌آید که به راحتی قابلیت درگ و دراپ کردن دارد؛ یعنی همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانیم جای فیلدها را با کشیدن و رها کردن عوض کنیم.

[bestwebsoft_contact_form]

استفاده از شورتکد

علاوه بر این که شما می‌توانید شورتکدی که گفته شد را در برگه یا نوشته‌ای قرار دهید، در ویرایشگر وردپرس، آیکنی برای ساخت شورتکد این فرم تماس اضافه شده است.

فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft 7 - ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

حال با هم نتیجه را مشاهده می‌کنیم.

فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft 8 - ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form by BestWebSoft

این افزونه تست شده و بدون نقص ایمیل را ارسال می‌کند.

جمع‌بندی

استفاده از یک فرم تماس در وردپرس و در عین حال ساده به شما کمک می‌کند تا کاربران سایت، احساس بهتری داشته باشند و بتوانند در صورت نیاز با شما ارتباط برقرار کنند؛ همچنین فرم تماس باعث اعتبار بخشیدن به وب‌سایت شما خواهد شد. پس با انتخاب درست و با توجه به نیاز خود، فرم تماس مناسبی را انتخاب نمایید.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question