فورفایل

نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که باید با دقت تمامی آن‌ها را در نظر گرفت و انجام داد. شاید در نگاه اول با خود بگویید با این روش‌ها امکان‌پذیر نیست، اما به شما پیشنهاد می‌کنم از کنار آن‌ها به این راحتی عبور نکنید و تأمل کنید تا به نتیجه خوبی برسید.

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس

آیا شما هم به دنبال افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس هستید؟ آیا مدتی است تمام فکر و تلاشتان را به این موضوع معطوف کرده، اما نتیجه مطلوبی نگرفته‌اید؟ آیا برای رسیدن به این امر ناامید شده‌اید؟

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای اصلی و کاربردی برای آنالیز و بررسی آمارها و از جمله آمار بازدید سایت است. باید به آن اعتماد کنید، وگرنه نمی‌توانید به موفقیت برسید. بسیاری از دوستان به بهانه اینکه کار کردن با آن دشوار است، به سراغ آن نمی‌روند و اشتباه خود را از همین جا آغاز می‌کنند.

۱- فعال‌سازی ردیابی گوگل آنالیتیکس در وب‌سایت

برای اینکه بتوانید از افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس باخبر شوید و آن را تحلیل کنید، در گام اول باید کاری کنید که گوگل آنالیتیکس بتواند وب‌سایت شما را بررسی و ردیابی کند.

کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس 2 - نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

با کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید میزان بازدید و مشتریانی را که وارد فروشگاه اینترنتی شما می‌شوند، ببینید. تمامی این موارد با جزئیات در اختیار شما قرار می‌گیرند. زمانی که پس از ثبت نام کد مورد نظر را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید، عملکرد ردیابی گوگل آنالیتیکس شروع می‌شود و دیگر با مراجعه به وب‌سایت آن می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید. این اطلاعات به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • عملکرد خرید
  • عملکرد پرداخت
  • کارایی لیست محصولات
  • عملکرد فروش
  • و …
پیشنهاد بعدی  ساخت اسلایدر محصولات در ووکامرس با افزونه YITH WooCommerce Product Slider Carousel

۲- استفاده از افزونه Yoast Seo

وجود یک افزونه بهینه‌ساز در فروشگاه اینترنتی شما برای بهبود وضعیت و بهینه‌سازی محصولات امری ضروری است. Yoast Seo بهترین افزونه‌ای است که می‌توانید از آن در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کرده و به کمک آن افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس را داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید این افزونه به صورت نسخه رایگان در دسترس است، اما برای استفاده از امکانات بیشتر می‌توانید نسخه پرمیوم آن را نیز خریداری کنید.

کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس 3 - نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

۳- بررسی کارایی کلمات کلیدی

چنانچه از افزونه Yoast Seo استفاده می‌کنید می‌توانید تمرکز کلمات کلیدی را داشته باشید و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. با انتخاب و استفاده به جای کلمات کلیدی می‌توانید میزان تأثیرگذاری هر کدام را بسنجدید و روی آن کار کنید. کلمات کلیدی قدرتمند می‌توانند امکان افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس را برای شما فراهم کنند.

کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس 4 1024x189 - نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

۴- تمرکز بر شاخص‌های اصلی عملکرد (KPI)

برای افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس تنها تمرکز بر فروش و بررسی گزارشات بازدید کاربران کافی نیست؛ بلکه باید شاخص‌های اصلی عملکرد یا همان KPI را بررسی کرده و بر روی آن متمرکز شوید. KPI کلیدی است که به تجارت شما کمک می‌کند تا راه‌های رسیدن به موفقیت را پیدا کنید و بر اساس آن چه عملکردهایی را تغییر داده یا حذف کنید تا این‌گونه بتوانید بازدید و فروش را افزایش دهید. در اینجا برخی از KPI هایی که بسیار مهم هستند را برای شما آورده‌ایم:

  • نرخ تبدیل
  • مقدار متوسط سفارشات
  • هزینه هر کسب و کار
  • نرخ تخلیه سبد خرید
پیشنهاد بعدی  شورتکدهای کاربردی ووکامرس یا WooCommerce Shortcodes

۵- یافتن بازدید ارگانیک برای کسب‌ و کار

آیا می‌دانید چگونه باید برای وب‌سایت تجاری خود بازدیدهای ارگانیک تهیه کنید؟

برای اینکه بتوانید به این مهم دست یابید، در گوگل آنالیتیکس به بخش کانال‌ها مراجعه کنید.

کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس 5 - نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

با کمک این قسمت می‌توانید بررسی کنید از چه کانال‌هایی بهتر به بازدید خواهید رسید و بر اساس آن پلن درستی را برای وب‌سایت خود برنامه‌ریزی کنید تا افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس داشته باشید.

۶- درک هدف کلمه کلیدی

مسلماً تمامی افرادی که کاربران وب‌سایت شما هستند، به سمت خرید و در نهایت درگاه پرداخت هدایت نخواهند شد. برای این منظور باید به دنبال هدف کلمه کلیدی خود باشید. اینکه آیا هدف درستی را برای افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس دنبال کرده‌اید یا خیر. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم از بخش Acquisition » Search Console » Queries در گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.

کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس 6 - نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

۷- بررسی صفحات محصول با بیشترین امکان فروش

آیا می‌خواهید صفحاتی که بیشترین فروش را از محصول مورد نظر داشته‌اند، شناسایی کنید؟

اول از همه در فروشگاه خود بررسی کنید و پرفروش‌ترین دسته محصولات را بیابید؛ سپس به گوگل آنالیتیکس و مسیر Conversions » Ecommerce » Product Performance مراجعه کنید:

کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس 7 - نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

مواردی که با فلش در بالا مشخص شده را مورد بررسی قرار دهید.

پیشنهاد بعدی  تشخیص خرید مشکوک در ووکامرس با افزونه YITH WooCommerce Anti-Fraud

۸- افزودن لینک‌های داخلی به محصولات با اولویت بالا

استفاده از لینک‌های داخلی به دلایل متعددی مهم محسوب می‌شود. برخی از آن‌ها:

به کاربران کمک می‌کند تا محتوای مرتبط را به راحتی دنبال کنند.

به سئوی وب‌سایت کمک بزرگی می‌کند.

باعث ایجاد پیوند و افزایش رنک سایت در موتور جستجو می‌شود.

۹- درخواست برای نشانه‌گذاری Schema محصولات

برخی از محصولات و صفحات با کمک نشانه‌گذاری Schema در گوگل محبوب شده و به گونه‌ای خاص بهینه‌سازی می‌شوند. شما نیز می‌توانید برای محصولات خود این گزینه را در نظر بگیرید؛ برای این منظور می‌توانید از یک افزونه قدرتمند کمک بگیرید.

کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس 8 - نکات کلیدی افزایش فروش و ترافیک در ووکامرس

جمع‌بندی

چنانچه می‌خواهید افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس را داشته باشید، باید فعالیت‌های جهت‌داری را انجام دهید. از فاکتورهایی کمک بگیرید که شما را در این مسیر هدایت کند و جواب قاطعانه‌ای برایتان باشد. فاکتورهای بالا می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question