
انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس
در مقاله امروز قصد دارم شما را با کلمه کلیدی و نحوه انتخاب آن آشنا کنم. انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس برای وبسایت یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید تا با اتکا به آن بتوانید به راحتی در موتورهای جستجو در نتایج بالاتری قرار بگیرید. در صورتی که انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس به درستی انجام گیرد، قادر خواهید بود تا با یک استراتژی مناسب به ترافیک قابل توجه و مناسبی از موتورهای جستجو دست پیدا کنید.
انتخاب کلمه کلیدی رقابتی یک ریسک بزرگ است؛ زیرا همیشه رقبایی وجود دارند که از شما پیشی بگیرند. فرض کنید شما با کلی تلاش و حتی هزینه موفق شوید با یک کلمه کلیدی رقابتی در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید و روزانه هم بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنید و میزان کلیک سایتتان نیز بالا باشد، اما اگر بعد از مدتی به هر دلیلی در آن کلمه کلیدی افت کنید، به سرعت به خاطر وجود رقبای قدرتمند از نتایج صفحه اول گوگل خارج میشوید و به صفحات دوم یا عقبتر رانده میشوید. حال تکلیف این همه وقت و هزینه چه میشود؟
امروز قصد دارم به راهنمایی انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس بپردازم که با استفاده از آن قادر خواهید بود ارزش مقالات و مطالب خود را بیشتر کرده و ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو کسب کنید؛ البته انتخاب کلمه کلیدی صرفاً شما را به ترافیک مناسب نمیرساند و لازم است از عوامل دیگری برای بالا بردن اهمیت مقاله و نوشته مورد نظر استفاده کنید که از جمله آنها میتوان به لینکسازی اشاره کرد.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس
انتخاب کلمات کلیدی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر در انجام این کار، مسیر اشتباهی را بروید، نتیجه آن قطعاً به ضرر سایتتان خواهد بود؛ به همین دلیل، لازم است نحوه صحیح انتخاب کلمه کلیدی را فرا بگیرید.
قبل از هر چیز لازم به ذکر است که منظور از کلمه کلیدی، عبارتی است که کاربران، آنها را در موتورهای جستجو مانند گوگل وارد کرده و به دنبال نتیجه مناسب خود هستند؛ در نتیجه، انتخاب کلمات کلیدی میبایست بر اساس موضوع وبسایت صورت گیرد.
چطور از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟
پس از اینکه کلمات کلیدی را مشخص کردید، بر اساس بررسی آمار کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را برای سایت شما آوردهاند را انتخاب کرده و آنها را در بخشهای نام برده شده که در ادامه آنها را معرفی خواهم کرد، استفاده کنید.
عنوان سایت: این بخش به عنوان مهمترین بخش میتواند مورد استفاده قرار گیرد تا در نتایج جستجو در صفحات بالاتری قرار گیرید؛ چرا که در وردپرس، عنوان صفحات مختلف نیز به گونهای میباشد که نام و عنوان وبسایت حتماً در آن ذکر شده است.
نامک نوشته: نامک نوشته یا همان آدرس صفحات نیز تا مدتی جزو بهترین راهکار بودند و سایتهایی که کلمه کلیدی در آدرس آنها وجود داشت، در نتایج بالاتری قرار میگرفتند، اما امروزه دیگر مثل گذشته تأثیرگذار نیستند.
توضیحات صفحه: منظور از توضیحات صفحه همان متای توضیحات میباشد که در قالب ۱۶۰ کاراکتر میتوانید خلاصهای از محتوای خود را که شامل کلمه کلیدی میتواند باشد را در آن بنویسید. اگر متای توضیحات شامل کلمه کلیدی باشد، نتیجه بهتری در موتور جستجو خواهد داشت.
استفاده از هدینگها: هدینگ یا همان عناوین که با استفاده از تگهای h1 تا h6 در html مورد استفاده قرار میگیرند نیز در میزان بهینه بودن سایت و کلمه کلیدی تأثیرگذار خواهند بود.
محتوای صفحه: محتوا و متن صفحه شما به گونهای باشد که بسته به تعداد کلمات استفاده در نوشته متناسب باشد. به عنوان نمونه برای یک محتوای ۶۰۰ کلمهای استفاده از کلمه کلیدی به تعداد ۵ بار گزینه مناسبی میباشد.
لینکدهی کلمات کلیدی: همانطور که تعداد کلمات ارزش دارند، لینکدار کردن آنها به مطالب مرتبط نیز مورد اهمیت است و میبایست کلمات کلیدی موجود در متن را برای مطالب و مقالات مرتبط لینکدار کنید.
نتیجه
در انتخاب کلمه کلیدی نباید تنها بر روی یک کلمه اصرار داشت؛ بلکه باید چندین کلمه کلیدی را انتخاب کرده و بر روی آنها کار کنید تا شانس حضور در نتایج جستجو برای سایت شما توسط برخی از کلمههای کلیدی انتخاب شده افزایش یابد. زمانی که شما چندین کلمه کلیدی را انتخاب کرده باشید و از آنها در سایت خود استفاده کنید، الگوریتمهای گوگل این کلیدواژهها را شناسایی کرده و اگر جستجوهایی مرتبط یا نزدیک به آنها صورت گیرد، سایت شما نیز در فهرست بالاتری از نتایج نشان داده خواهد شد.
موفق و سربلند باشید.
دیدگاهها (0)