فورفایل

تأثیر متاتگ‌ها در سئو

تأثیر متاتگ‌ها در سئو

تأثیر متاتگ‌ها در سئو

متاتگ چیست؟

متاتگ‌ها در واقع اطلاعات خلاصه‌شده‌ای از مطلب ایجاد شده در برگه یا نوشته‌ها هستند که برای موتورهای جستجو محبوبیت ویژه‌ای دارند. این توضیحات برای کاربران وب‌سایت به صورت ظاهری قابل مشاهده نیست و تنها برای موتور جستجو قائل تشخیص است. هنگامی که یک موتور جستجو صفحه شما را پیدا می‌کند، باید آن را فهرست کند؛ یعنی آن را به بانک اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه کند؛ البته همراه با اطلاعاتی از سایت شما. اکنون موتورهای جستجوی زیادی از برچسب‌های <Meta> استفاده می‌کنند که به شما اجازه می‌دهد کلمات کلیدی و توصیف صفحه خود را در آن قرار دهید. این به شما کنترل بیشتر می‌دهد تا صفحه شما در طول یک جستجو چگونه نمایش داده شود و اغلب باعث ترافیک بیشتر به سایت شما می‌شود.

زمانی که یک کاربرد در حال جستجو با موتور جستجویی که از برچسب‌های متا و کلمات کلیدی پشتیبانی می‌کند، می‌باشد، اگر از کلمات کلیدی یا برچسب‌های متای موجود در سایت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده کند، ممکن است سایت شما با آن تیتر در لیست ظاهر شود و در زیر این تیتر، بخشی از متن یا تمام کلماتی که شما در توصیف صفحه خود در برچسب‌های متا قرار داده‌اید، قرار گیرد؛ بنابراین بهتر است که توصیف صفحه دارای بیش از ۲۰۰ کاراکتر (حروف و …) نباشد. محبوب‌ترین بخش‌های متاتگ‌ها در سئو، قسمت کلمات کلیدی و متای توضیحات است. با کمک افزونه‌هایی مانند Yoast SEO می‌توانید این بخش‌ها را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

پیشنهاد بعدی  راهکارهای طلایی برای حفظ بازدید وب‌سایت

متاتگ‌ها در سئو 2 - تأثیر متاتگ‌ها در سئو

متاتگ‌ها در سئو

در گذشته نیز وجود متاتگ‌ها در سئو حائز اهمیت بوده، اما نه به اندازه امروز. امروزه موتورهای جستجو اهمیت خاصی به این بخش می‌دهند و هر چه در انتخاب آن‌ها دقت کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

توضیحات متا

بخش توضیحات متا یکی از قسمت‌های کاربردی در متاتگ‌ها هستند که شما می‌توانید به کمک آن توضیحات کلیدی و مهم را به گونه‌ای جذاب وارد کنید. این قسمت همان توضیحاتی است که در نتایج گوگل ظاهر می‌شود؛ بنابراین چنانچه توضیحات متای بهتری را به کار ببرید، مطمئناً ترافیک بیشتری را به سمت مطلب و وب‌سایت خود جذب خواهید کرد.

کلمه کلیدی

قسمت دیگری از متاتگ‌ها در سئو به اهمیت کلمه کلیدی برمی‌گردد. این کلمه کلیدی با توجه به عنوان مطلب مشخص می‌شود، اما باید به گونه‌ای باشد که هدف کل محتوای شما را مشخص کند. از اینکه می‌گوییم کلمه کلیدی منظورمان کلمه یک سیلابی نیست! شاید بهتر است بگوییم عبارت کلیدی که شامل چند کلمه می‌شود. به عنوان مثال آموزش وردپرس، آموزش ووکامرس و …

این کلمه کلیدی را با کمک ابزارهایی مانند گوگل ترند می‌توانید در یک فرآیند مقایسه‌ای انتخاب کنید. در انتخاب کلمه کلیدی باید دقت کنید. برای انتخاب یک کلمه کاربردی، درست و جذاب باید زمان زیادی صرف کنید و از جستجو در گوگل و ابزار گفته شده کمک بگیرید تا گزینه‌ای را که بیشترین نتیجه را به خود اختصاص داده، انتخاب کنید.

پیشنهاد بعدی  ایجاد لینک‌های داخلی در وردپرس با کد و افزونه

ربات متا

بعضی از صفحات از دید ما نیازی به توجه موتور جستجو ندارند یا به اصطلاح نباید ایندکس شوند. با کمک تنظیماتی که در افزونه Yoast SEO وجود دارد، می‌توانید این امکان را برای آن‌ها فراهم کنید.

جمع‌بندی

مجموع توضیحات متا و کلمه کلیدی، متاتگ‌ها در سئو را به وجود می‌آورد؛ به صورت کلی می‌توان این دو مورد را به شکل‌های زیر تعریف کرد:

<Meta name=“keywords“ Content=“کلمات کلیدی مورد نظر“>

<Meta Name=“Description“ Content=“توضیحاتی در مورد مطلب مورد نظر جهت نمایش در موتور جستجو“>

<Meta Name=“Robots“ Content=“Noindex, Nofollow“>

اما اگر از افزونه‌ Yoast SEO استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به این تگ‌ها نیست و به راحتی می‌توانید اطلاعات را در پایین هر نوشته وارد کنید.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question