فورفایل

روش‌های اصلی نوشتن مطالب سئو شده در وب‌سایت

روش‌های اصلی نوشتن مطالب سئو شده در وب‌سایت

روش‌های اصلی نوشتن مطالب سئو شده در وب‌سایت

در بخش اول این آموزش روش‌های اصلی نوشتن مطالب سئو شده در وب‌سایت یا وبلاگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اصولی که رعایت آن می‌تواند ضمن بهینه‌سازی پست‌ها، رتبه پست‌های ارسالی سایت را بالا ببرد. بسیار سایت‌ها و وبلاگ‌های پر محتوی را می‌شناسیم که با رعایت نکردن نکات بسیار ساده و پیش پا افتاده ارسال پست، نمی‌توانند موتورهای جستجو و بالطبع آن بازدیدکنندگان را دعوت و جذب سایتشان نمایند. لذا در این پست، برچسب‌ها یا کلمات کلیدی و در بخش بعدی پیوندهای یکتا مطرح می‌گردد.

تعداد کلمات مطلب یا پست

هر پاراگراف می‌بایست ۳ تا ۵ خط با ۴۰ تا ۷۰ کلمه باشد. تعداد کلمات هر جمله ۱۵ تا ۲۰ و موضوع پست‌ها (تیترها) نباید کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد (حدود ۸ کلمه). اگر متن بیش از ۳۰۰ کلمه بود، حتماً از میان تیتر با رنگ متفاوت استفاده شود.
نکته ۱: پست‌های کمتر از ۳۰۰ کلمه برای بسیاری از ربات جستجوگرها مانند گوگل، بینگ و… اسپم محسوب می‌شود.

بدنه متن یا Description

پاراگراف اول در پست‌ها (قبل از اولین اینتر مطلب) مهم‌ترین و باارزش‌ترین قسمت متن است که می‌بایست با عبارات اصلی و برخی کلمات کلیدی متن شروع شده باشد. به طور کلی Description یا توضیحات داده بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه و نباید کمتر از ۱۵۶ کاراکتر باشد.
نکته ۲: تمام کلمات موضوع بهتر است در پاراگراف اول وجود داشته باشد به این صورت که کلمات به‌صورت پخش شده بین جمله‌های پاراگراف اول باشد یا موضوع را در پاراگراف اول تکرار نمایید به طوری که منظور کل پست را برساند!

چکیده یا خلاصه مطلب

چکیده مطلب که در سایت قبل از ادامه مطلب نمایش داده می‌شود، حداکثر دارای ۱۴۰ کاراکتر باشد و می‌بایست حاوی مفهوم کل پست (مطلب) باشد.
نکته ۳: پاراگراف اول یا توضیحات را متفاوت از چکیده متن قرار دهید؛ یعنی ترکیبی از مرکز توجه کلمه کلیدی و عنوان SEO در وردپرسی که دارای پلاگین سئو است، بگذارید.

کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌ها

کلمات کلیدی بیش از ۱۵۰ و نهایتاً ۲۰۰ کاراکتر باشد. تعداد کلمات کلیدی بین ۶ تا ۱۰ کلمه که با علامت ویرگول لاتین (,) از یکدیگر جدا شده باشد و بهتر است اکثر این کلمات، در پاراگراف اول متن تکرار شده باشند. به طور کل کلمات کلیدی در عنوان، مطلب (توضیحات و متن) بیشتر استفاده شده باشد و حداقل ۲ بار از یک کلمه کلیدی در متن و بدنه مطلب استفاده شده باشد. برای تأکید کلمات کلیدی از خاصیت Bold استفاده شود (نه بیش از حد) که بهتر است برای بُلد کردن از تگ <strong> استفاده شود.

پیشنهاد بعدی  راهکارهای طلایی برای حفظ بازدید وب‌سایت

نکته ۴ : گذاشتن بیش از حد کلمات کلیدی خصوصاً چنانچه تعداد کلمات کلیدی به نسبت چگالی کلمات، بیشتر باشد، پست اسپم محسوب می‌شود.

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی، باید بین ۳ تا ۷ درصد باشد تا بهترین حالت سئو برای پست ایجاد شود. از رابطه زیر چگالی کلمات کلیدی محاسبه می‌شود:
تعداد کلمات کلیدی ( تکرار شده) تقسیم بر تعداد کل کلمات مطلب (پست) ضربدر ۱۰۰ = درصد چگالی کلمات کلیدی
نکته ۵: برای یک پست با ۳۰۰ کاراکتر و چگالی ۳% می‌بایست ۹ کلمه تکرار شونده در پست باشد (۳۰۰*۳/۱۰۰=۹)

اولویت کلمات کلیدی

کلید واژگان مرکزی که در اصل برچسب‌ها برای یک مطلب شناخته می‌شوند، ترتیب قرارگیری آن‌ها در ترکیب یک پست به لحاظ درجه اهمیت آن‌ها به صورت زیر است:
عنوان پست، اولین کلمه پاراگراف، خط‌های اول پاراگراف اول، پاراگراف اول، خطوط بالای متن.

نکته ۶: در استفاده از برچسب‌ها، فاصله کلیدواژه‌ها از یکدیگر باید رعایت شود؛ یعنی واژه‌های تکرار شده خیلی به یکدیگر نزدیک نباشند و در همه جای متن پخش شده باشند. (مثلاً همه در یک خط نباشد)

پیوند یکتا

پیوندهای یکتا در اصل نمایانگر لینک پست‌ها هستند. بهترین حالت استفاده از پیوندهای یکتا در CMS هایی که امکان تنظیم آن‌ها را داده‌اند (مثل وردپرس) قرار دادن شماره ID پست بعد از نام دامنه (مثلhttp://m4i.ir/182 ) و سپس موضوع پست که بهتر است توسط مترجم گوگل به انگلیسی تبدیل شود. در پایان نیز استفاده از .html استفاده شود. ضمناً نامک در وردپرس (Slug) که از عنوان پست (Name) استفاده می‌کند، می‌بایست نتیجه پست را برساند و برای موتور جستجو قابل فهم باشد (خصوصاً اگر به انگلیسی ترجمه شود) و در مجموع URL کوتاه باشد.

پیشنهاد بعدی  انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس

نکته ۷: در موضوع نمی‌توان از Space یا خط فاصله استفاده کرد و جایگزین آن Dash یا – است. در وردپرس می‌توان از ساختار دلخواه که در تنظیمات و گزینه‌های پیوند یکتاست، استفاده نماییم /%post_id%/%postname%.html

تصاویر در متن

تعداد عکس‌های استفاده شده در پست نباید بیش از ۳ تصویر باشد و حجم کل صفحه بهتر است بالای ۵۰۰Kb نباشد. (لینک یک مطلب برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سبک باشد). تصاویر حتماً با img alt که از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد، مثلاً موضوع پست به‌عنوان alt باشد و a href نیز لینک همان پست. همچنین نام تصاویر با یک کلمه کلیدی یا موضوع – به این صورت که ترجمه فارسی به انگلیسی یک کلمه کلیدی انجام شود و بعد به‌عنوان اسم تصویر انتخاب شود – و ترجیحاً در نام تصاویر عدد نشان‌دهنده سایز تصویر حتماً ذکر شود. رزولوشن پیشنهادی ۷۲ یا ۹۶ dpi برای هر تصویر است.

نکته ۸: بهترین حالت این است که تصاویر مدنظرتان را به نرم‌افزار فتوشاپ منتقل نمایید و از منوی File گزینه Save For Web را انتخاب کنید. از پنجره باز شده Quality را روی ۶۰ (High) و سپس با پسوند jpg ذخیره کنید (به حجم – کم – نمایش داده شده در زیر تصویر توجه نمایید!!)

استفاده از تگ‌ها

تگ‌های H یا Heading، تگ‌هایی هستند که ارزش کلمات را نشان می‌دهند و شامل h1, h2, h3, h4, h5, h6 می‌باشد. بیشترین ارزش را تگ h1 و کمترین ارزش را تگ h6 دارد. از تگ h1 یک بار در کل صفحه و فقط در موضوع پست استفاده شود. تگ h2 و h3 فقط دو بار در کل پست و به‌عنوان میان تیترها استفاده نماییم. تک h4 تا h6 برای کلمات bold شده باشد.

نکته ۹: استفاده تگ‌ها تقریباً بستگی به قالب دارد؛ یعنی چنانچه قالب سئو شده باشد این موارد رعایت شده است. همچنین برخی تگ‌ها از داخل ویرایشگر قابل تغییر است.

Ping Sites

اطلاع موتورهای جستجو از مطلب جدید برای ایندکس سایت که به اصلاح پینگ سایت نامیده می‌شود. چنانچه از وب مستر استفاده کنید، مشاهده می‌نمایید در زمان‌هایی که برای ارسال پست یا مطالب به وب‌سایت یا وبلاگ نظم زمانی ندارید، ایندکس صفحات جدید سایت به‌صورت نامنظم است و شاید ایندکس یک صفحه به چند روز نیز طول بکشد. (بهتر است پست‌ها فرضاً هر روز یا هر هفته و… در ساعت ۲۰ ارسال شود تا موتور جستجوگر بداند در چه زمانی برای ایندکس به سایتتان مراجعه کند!!).

پیشنهاد بعدی  سئوی تصاویر وردپرس با افزونه WP Smush

حال اگر در این فاصله زمانی پست جدید شما، غیر کپی و به اصطلاح دست اول باشد، امکان کپی شدن آن توسط بازدیدکنندگان سایتتان وجود دارد (می‌توانند پست‌های این‌چنینی را به نام دامنه خودشان به ثبت برسانند و مطلب شما به‌عنوان کپی در نظر گرفته شود). در این زمان به سایت‌های پینگ که در اصل معتمد و خبرگزار ربات‌ها هستند!!! اطلاع می‌دهیم که یک مطلب جدید در سایت درج نمودیم و آن‌ها نیز جستجوگرها را مطلع می‌کنند. در وردپرس از تنظیمات به قسمت نوشتن و آگاهی‌دهنده‌های به‌روز شدن سایت مراجعه نمایید. لینک چند سایت مطرح در این زمینه عبارت است از:

http://rpc.pingomatic.com
http://blogsearch.google.com/ping/RPC2
http://blo.gs/ping.php
http://blog.goo.ne.jp/XMLRPC
http://ping.bitacoras.com
http://ping.bloggers.jp/rpc
http://ping.feedburner.com
http://ping.syndic8.com/xmlrpc.php
http://britblog.com
http://rpc.twingly.com
http://rpc.weblogs.com/RPC2
http://www.bloglines.com/ping
http://www.pingmyblog.com

نکته ۱۰: اگر از وردپرس استفاده می‌نمایید، کادر مربوط به پینگ را خالی بگذارید و در زمانی که مطلب شما کامل شد لینک‌ها را اضافه و پست نهایی‌تان را ذخیره کنید؛ زیرا در هر بار ویرایش متون، یک ارسال به سایت ping و بالطبع آن برای موتورهای جستجو فرستاده می‌شود که می‌تواند نوعی اسپم محسوب شود.

شبکه‌های اجتماعی

ارسال یا انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در یکتا بودن مطلب شما، خصوصاً در مطالب جدید و دست اول کمک شایانی کند. روش اتوماتیک درج پست در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از سایت‌هایی ست که این خدمات را ارائه می‌دهند مانند سایت TwitterFeed برای فیس، توئیت و سایت HootSuit برای پلاس!

نکته ۱۱: تاریخ یک پست ملاک بر کپی نبودن آن مطلب است که به زمان ایندکس موتورهای جستجو و تاریخ انتشار آن در شبکه اجتماعی مرتبط با موتور جستجو بستگی دارد. ضمناً لینک‌ها در اکثر شبکه‌ها noFollow هستند، ولی تأثیر خود را خواهند گذاشت!

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question