فورفایل

بهبود رتبه سایت در جستجوهای محلی

بهبود رتبه سایت در جستجوهای محلی

بهبود رتبه سایت در جستجوهای محلی

رتبه خود را در جستجوهای محلی بهبود دهید.

بررسی‌های اخیر پیرامون سرویس‌های محلی ارائه‌دهنده خدمات نشان می‌دهد که علاوه بر کاربران، گوگل نیز به چنین کسب و کارهای کوچکی اهمیت می‌دهد و با فراهم آوردن امکانات رایگان مختلفی از جمله گوگل آنالیتیک و گوگل وبمستر عرصه را برای رقابت و حضور آن‌ها آماده ساخته است. بی‌شک در جستجوهای محلی خواسته‌ی کاربران در اولویت قرار دارد و قطعاً گوگل نیز برندهای فعال و پرطرفدار را در نتایج جستجوی خود به نمایش خواهد گذاشت.

در صورتی که نیاز افراد به طور مطلوب پاسخ داده شود، تعداد بازدیدکنندگان ثابت و مشتریان حقیقی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. نتیجه چنین امری رتبه‌بندی مناسب کسب و کارهای محلی در دنیای مجازی خواهد بود؛ اما علاوه بر مورد ذکر شده گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که عمل به آن‌ها می‌تواند بهبود رتبه سایت در جستجوهای محلی را به دنبال داشته باشد و به بهبود رتبه سایت شما کمک کند.

و اما مراحل بهبود جستجوهای محلی و تأثیر آن در بهبود رتبه سایت

۱- ثبت وب‌سایت در دایرکتوری یا فهرست کسب و کارهای محلی

دایرکتوری یا فهرست کسب و کارها به محلی گفته می‌شود که در آن افراد می‌توانند وب‌سایت‌های خود را در گروه‌های مرتبط با خود ثبت کنند. به طور معمول ۸۵% از کسب و کارهای محلی بر اهمیت این دایرکتوری‌ها تأکید دارند و همیشه در حال به‌روزرسانی محصولات و آگهی‌های خود در چنین وب‌سایت‌هایی هستند. این وب‌سایت‌ها در سه حالت: رایگان، تبادل لینک متقابل و دریافت هزینه اجازه تبلیغات وب‌سایت شما را در فهرست‌های مرتبط فراهم خواهند کرد. شما همچنین می‌توانید فهرست مرتبط با کسب و کار خود را در برنامه‌های پرطرفداری از جمله گوگل، یاهو و بینگ نیز ثبت کنید.

پیشنهاد بعدی  غیرفعال کردن خطاهای PHP در وردپرس

۲- سازگاری اطلاعات NAP

موتورهای جستجو با حجم زیادی از اطلاعات NAP شامل: نام برندها، آدرس، شماره تماس و غیره در فهرست‌های جستجوی محلی مواجه هستند. مطمئن شوید که معرفه‌های کسب و کار خود را به درستی و در محل مناسب این وب‌سایت‌ها وارد کرده باشید؛ چرا که کوچک‌ترین عدم همخوانی رتبه‌بندی منفی شما در موتورهای جستجوگر خواهد شد؛ بنابراین هر فعالیت را در زیر دسته مرتبط با خود قرار دهید و هنگام ورود مشخصات، تمام گزینه‌های خواسته شده از جمله اطلاعات تماس را با دقت تکمیل نمایید تا نتیجه بهتری از آن شما شود.

۳- دریافت نظر مشتریان

موتورهای جستجو از جمله گوگل، به نظرات مشتریان در رتبه‌بندی‌های خود توجه دارند. شما می‌توانید با استفاده از امکانات مختلفی مانند ستاره دادن و فرم‌های نظرسنجی از بازدیدکنندگان دعوت کنید تا نظرات خود درباره کالا یا خدمات ارائه شده از سوی شما را بیان کنند.

۴- بهینه‌سازی وب‌سایت

استفاده از تکنیک‌های معمول سئو از جمله وجود کلمات کلیدی در عنوان و بیان حرفه‌ای توضیحات متاتگ می‌تواند سبب ترغیب مشتریان برای ورود به وب‌سایت شما شود. بهتر است تعداد کلمات برای عنوان و متا تگ به ترتیب ۷۰ و ۱۵۶ کلمه باشد. از آنجا که امروزه بسیاری از افراد خدمات مورد نظر را در محدوده‌ی زندگی خود جست و جو می‌کنند، می‌توانید با کار کردن بر روی برخی کلمات کلیدی مانند کباب سرای جردن یا بهترین کباب جردن در وب‌سایت خود، آن را به مشتریان منطقه معرفی کنید. برخی ابزارهای رایگان از جمله Google AdWords Keyword Planner، Wordtracker و SEO Book به شما در یافتن کلمات کلیدی کمک خواهند کرد.

پیشنهاد بعدی  نمایش مطالب مرتبط در وردپرس با Related Posts Thumbnails

۵- بهینه‌سازی نمایش وب‌سایت در تلفن همراه

همان‌گونه که می‌دانید امروزه گوشی همراه به یکی از وسایل وبگردی کاربران اینترنت تبدیل شده است؛ اما بدون بهینه‌سازی وب‌سایت، صفحات شما در این دستگاه‌ها به هم ریخته و به صورت نامناسب به نمایش درمی‌آیند. بهینه‌سازی وب‌سایت برای گوشی همراه سبب می‌شود تا صرف نظر از هر اندازه‌ای و بدون نیاز به بزرگنمایی صفحه گوشی، مطالب شما به درستی قابل رؤیت باشند.

۶- نقشه گوگل Google Map

اگر آدرس کسب و کار خود را در نقشه گوگل وارد کنید، یک کد HTML برای شما ایجاد خواهد شد که با قرار دادن آن در وب‌سایت خود، مکان جغرافیایی شما برای بازدیدکنندگان قابل رؤیت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد جستجوهای اینترنتی خود را در طول مسیر انجام می‌دهند و در این میان نتایج مبتنی بر مکان‌های نزدیک به این افراد در اولویت نتایج گوگل قرار خواهند گرفت. پس در کنار ارائه خدمات و محصولات، سئو آدرس و استفاده از نقشه گوگل در وب‌سایت را فراموش نکنید.

۷- استفاده از بک لینک

لینک‌هایی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند نیز نقش مهمی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما خواهند داشت. همان‌گونه که پیشتر اشاره شد درج آگهی در فهرست‌ها و دایرکتوری‌ها یکی از راه‌های تبلیغ شما بود. در ادامه سه روش برای گرفتن بک لینک معرفی شده است.

-از کسب و کارهای محلی مرتبط با خود تقاضای گرفتن لینک کنید. بسیاری از آن‌ها این کار را به صورت تبادل لینک نیز انجام می‌دهند.

پیشنهاد بعدی  آموزش افزونه Crayon Syntax Highlighter

-وبلاگ یک مکان ایده آل برای به‌روزرسانی محتوا و تعامل مشترک با دیگر وبلاگ نویسان حرفه‌ای است. در آنجا نیز به استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و محتوای مطالب خود البته نه بیش از اندازه، توجه داشته باشید.

-به‌روزرسانی مطالب وب‌سایت نه تنها مورد علاقه گوگل است، بلکه سبب می‌شود تا دلیل خوبی برای بازگشت مجدد به وب‌سایت شما داشته باشد. اگر محتوای شما به‌روز و مطلوب باشد، بسیاری از افراد با قراردادن لینک مطالب شما در وب‌سایت خود، به صورت غیر مستقیم معرف حرفه شما خواهند بود.

۸- بهینه‌سازی پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی

نقش شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و اخیراً تلگرام در معرفی محصولات و خدمات ارائه شده غیر قابل انکار است؛ بنابراین توضیح مختصری از فعالیت شما به همراه درج آدرس و اطلاعات تماس در پروفایل این برنامه‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

۹- نظم در چیدمان محصولات

برخی وب‌سایت‌های فروشگاهی بدون پیروی از نظم و ترتیب خاصی تمام محصولات را در یک صفحه قرار می‌دهند. ارائه خدمات و محصولات بدون استفاده از دسته‌بندی خاص و امکان جستجوی موضوعی امتیازی منفی از دید کاربران و در نهایت موتورهای جستجو خواهد بود؛ بنابراین سعی کنید در کسب و کار محلی خود تمام محصولات و خدمات در زیرگروه‌های مربوطه قرار گیرند و علاوه بر این مشاهده توضیح و یا جزئیات مربوط به یک سرویس و یا محصول خاص نیز امکان‌پذیر باشد. امیدوارم مطلب بهبود رتبه سایت در جستجوهای محلی برای شما مفید واقع شده باشد.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question