فورفایل

افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

در این مقاله نحوه افزودن Code Snippets سفارشی و افزودن کد سفارشی به وردپرس را توضیح می دهم.

Code Snippets یک روش ساده و تمیز و راحت برای اضافه کردن کدها به سایت شما می‌باشد. این مسئله، نیاز به اضافه کردن قطعه‌های سفارشی به فایل php قالب را رفع می‌کند؛ به این معنی که شما می‌توانید Code Snippets سفارشی را به فایل functions.php و افزونه خاص مورد نظر خود اضافه کنید؛ اگر کد را اشتباه درج کنید، سایت شما از دسترس خارج می‌شود و با خطای ۵۰۰ مواجه خواهید شد. کوچک‌ترین اشتباه منجر به خرابی سایت شما می‌شود، ولی با افزونه‌ای که به شما معرفی خواهم کرد، این مشکل برطرف خواهد شد.

مشکلات افزودن دستی کد سفارشی به وردپرس

اولین مشکل، درج کد اشتباه است؛ دومین مشکل این است که اگر چند code snippets به افزونه مورد نظر یا قالب اضافه کنید مدیریت کردن فایل‌ها مشکل خواهد شد.

افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

ابتدا افزونه code snippets را نصب و فعال کنید. لینک دانلود این افزونه در انتهای مطلب قرار داده شده است. پس از فعال‌سازی افزونه، منوی snippets را در نوار پنل مدیریت مشاهده خواهید کرد. این افزونه یک لیست از تمام code snippets سفارشی که در سایت خود ذخیره کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد.

پیشنهاد بعدی  جلوگیری از کپی تصاویر در وردپرس

کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت 1 - افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

بعد از نصب، لیست شما خالی است، روی گزینه Add new کلیک کنید و اولین code snippets سفارشی خود را اضافه کنید. در این صفحه ابتدا یک عنوان برای code snippets سفارشی خود وارد کنید؛ عنوان می‌تواند هر چیزی که به شما در شناسایی کد کمک کند، باشد، سپس کد خود را در بخش code قرار دهید.

کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت 2 1024x257 - افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

این code snippets سفارشی شماره نسخه وردپرس را حذف می‌کند. در بخش بعدی می‌توانید توضیحاتی در مورد کد و عملکرد آن و دلیل اضافه کردن در وب‌سایت خود در ناحیه متنی بنویسید. همچنین می‌توانید تگ‌هایی به code snippets خود اختصاص دهید که کدها را توسط موضوع و عملکرد شما مرتب کند.

کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت 3 - افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

در آخر هم می‌توانید کد را ذخیره یا فعال‌سازی کنید. همچنین در قسمت تنظیمات می‌توانید ناحیه code snippets را که در کدام قسمت اجرا شود، مشخص کنید؛ گزینه ‘Run snippet everywhere’ به صورت پیش‌فرض است.

مدیریت خطاها در کد سفارشی

اگر اشتباهی در اضافه کردن کد سفارشی در فایل افزونه یا قالب خود داشته باشید، بلافاصله سایت شما غیر قابل دسترس خواهد شد؛ یعنی سایت شما با خطای ۵۰۰ مواجه خواهد شد. این افزونه به طور خودکار، خطا را شناسایی کرده و بلافاصله آن را غیرفعال می‌کند. همچنین علت خطا را نمایش می‌دهد و به راحتی می‌توانید آن را برطرف کنید.

پیشنهاد بعدی  تغییر فونت پیش‌فرض وردپرس با افزونه MW Font Changer

کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت 4 1024x255 - افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

مدیریت Code Snippets سفارشی

افزونه Code Snippets یک رابط کاربر گرافیکی برای مدیریت Code Snippets سفارشی خود در وردپرس تهیه می‌کند. شما می‌توانید Code Snippets را بدون فعال کردن آن‌ها در سایت خود، ذخیره کنید. همچنین Code Snippets را هر زمان که بخواهید، می‌توانید غیرفعال و یا همه را Export کنید.

کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت 5 - افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

اگر وب‌سایت خود را به سرور دیگری انتقال دادید، به راحتی می‌توانید Code Snippets را توسط گزینه Import در بخش Snippets وارد کنید.

کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت 6 - افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

همچنین می‌توانید تنظیمات افزونه را از طریق مراجعه به صفحه settings تنظیم کنید.

کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت 7 - افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question