فورفایل

ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

یکی از مواردی که در مدیریت وب‌سایت اهمیت زیادی دارد، پشتیبان گیری منظم از سایت است. در هر سایتی ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که شما را به استفاده از آخرین نسخه پشتیبان در سایت اجبار کند؛ پس باید بکاپ و بازگردانی در وردپرس را حتماً در نظر بگیرید.

ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

تهیه نسخه پشتیبان از وظایف میزبان وب و مدیریت سرور است، اما گاهی آن‌ها نیز در این مورد مسئولیت‌پذیری کافی را ندارند. در این مواقع مدیریت سایت باید به فکر تهیه نسخه پشتیبان از سایت باشد که ساده‌ترین راه ساخت بکاپ به صورت دستی از هاست است که البته زمان زیادی از شما می‌گیرید.

وجود افزونه‌های مختلف و حرفه‌ای در زمینه بکاپ و بازگردانی در وردپرس به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به صورت منظم و در کمترین زمان ممکن از سایت وردپرسی خود بکاپ تهیه نموده و در صورت نیاز، از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد معرفی افزونه‌ای دارم که بسیار قدرتمند بوده و به شما در این زمینه کمک شایانی می‌کند.

افزونه UpdraftPlus

افزونه UpdraftPlus یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای بکاپ و بازگردانی در وردپرس است که به شما کاربران وردپرسی قابلیت تهیه بکاپ به صورت منظم را می‌دهد. این افزونه بیش از یک میلیون نصب فعال را در مخزن وردپرس به خود اختصاص داده است. یکی از ضعف‌هایی که سایر افزونه‌های موجود دارند، عدم سازگاری آن‌ها با نسخه PHP هاست است، اما این افزونه با تمامی نسخه‌های PHP وب سرور، سازگاری کامل دارد.

برخی از ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از سایت
  • قابلیت بازگردانی پشتیبان تهیه شده
  • قابلیت ذخیره‌سازی نسخه پشتیبان بر روی فضاهایی نظیر گوگل درایو، آمازون و وان درایو
  • سرعت بالای افزونه در بازیابی اطلاعات
  • قابلیت زمان‌بندی برای تهیه پشتیبان
  • تهیه خودکار پشتیبان در زمان‌های تعیین شده
  • قابلیت مدیریت بکاپ‌گیری چندین سایت توسط پیشخوان یک سایت
  • قابلیت بکاپ‌گیری دوباره در صورت وجود مشکل در فرآیند گرفتن پشتیبان
  • پشتیبانی از تمامی نسخه‌های PHP

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی آن کنید. پس از نصب در پیشخوان وردپرس، بخشی به نام پشتیبان‌های UpdraftPlus نمایان می‌شود که از طریق بخش تنظیمات در دسترس است.

پیشنهاد بعدی  بهبود رتبه سایت در جستجوهای محلی

بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus 2 - ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

وضعیت کنونی

بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus 3 - ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

این بخش اطلاعات کاملی را از آخرین بکاپ تهیه شده، تمامی بکاپ‌های تهیه شده، زمان‌بندی بکاپ‌گیری و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تهیه پشتیبان: با انتخاب این گزینه می‌توانید از سایت وردپرسی خود، بکاپ کامل تهیه کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.

Include the database in the backup: با انتخاب این گزینه از تمامی جداول دیتابیس نیز بکاپ تهیه می‌شود.

Include any files in the backup: با انتخاب این گزینه از تمامی فایل‌های موجود در محل نصب وردپرس نیز بکاپ تهیه می‌شود.

بازنشانی: با انتخاب این گزینه می‌توانید بکاپ‌های تهیه شده در گذشته را بازگردانی کنید. با کلیک بر روی این بخش افزونه به صورت خودکار شما را به تب پشتیبان‌های موجود منتقل می‌کند. در این بخش می‌توانید نسخه پشتیبان خود را بازگردانی کنید.

بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus 4 - ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

آپلود فایل‌های پشتیبان: با استفاده از این گزینه می‌توانید فایل‌های خود را به صورت دستی از کامپیوتر خود آپلود کنید.

جستجوی مجدد فولدر جهت ایجاد بکاپ: با کلیک بر روی این گزینه فولدر مربوط به بکاپ مجدد به‌روزرسانی می‌شود و در صورت وجود فایل بکاپ، در این بخش نمایش داده می‌شود.

اسکن دوباره فضا: با کلیک بر روی این گزینه در صورت وجود بکاپ بر روی فضاهای آنلاین نمایش داده می‌شوند.

تکثیر/مهاجرت کردن: با استفاده از این گزینه می‌توانید بکاپ تهیه شده را به سایت دیگری منتقل کنید و آن سایت را با این بکاپ به‌روزرسانی کنید.

تنظیمات

بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus 5 - ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

در این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را متناسب با نیاز خود انجام دهید.

Files backup schedule: در این بخش شما باید نوع بکاپ و بازگردانی در وردپرس به صورت دستی یا خودکار را انتخاب کنید. در صورت انتخاب آن به صورت خودکار باید بازه زمانی مورد نیاز خود را جهت تهیه بکاپ انتخاب کنید. با انتخاب بازه زمانی افزونه نسخه پشتیبان جدیدی را در زمان تعیین شده تهیه می‌کند و می‌توانید از طریق همین بخش آن را مشاهده کنید.

پیشنهاد بعدی  چت آنلاین با کاربران وردپرس با افزونه Tidio Live Chat

Database backup schedule: در این بخش شما باید تنظیمات مربوط به بکاپ‌گیری بانک اطلاعاتی دیتابیس خود را انتخاب کنید. در صورت انتخاب آن به صورت خودکار باید بازه زمانی مورد نیاز خود جهت تهیه بکاپ از دیتابیس وردپرس را انتخاب کنید. با انتخاب بازه زمانی، افزونه نسخه پشتیبان جدیدی از دیتابیس در زمان تعیین شده تهیه می‌کند و می‌توانید از طریق همین بخش مربوط به آن را مشاهده کنید.

and retain this many scheduled backups: این بخش از شما تعداد نسخه‌های پشتیبان موجود را می‌خواهد؛ با انتخاب این گزینه می‌توانید مشخص کنید پس از چه تعداد نسخه پشتیبان، بکاپ‌های جدید جایگزین قبلی‌ها شود.

حافظه ریموت

حافظه ریموت خود را انتخاب کنید: با استفاده از این بخش می‌توانید به جای انتقال نسخه پشتیبان به هاست اصلی سایت، آن را به هاست یا فضای آنلاین دیگری منتقل کنید. با کلیک بر روی هریک از آن‌ها می‌توانید اطلاعات مربوط به ورود به آن‌ها را وارد کنید و بکاپ‌ها را به آن منتقل کنید؛ با استفاده از این بخش می‌توانید فایل خود را به بیش از یک فضا منتقل کنید؛ به طور مثال اگر بخواهید اطلاعات نسخه پشتیبان به هاست دیگری منتقل شوند، باید از طریق FTP این کار را انجام دهید. با کلیک بر روی گزینه FTP کادر جدیدی را در بخش پایین همین صفحه مشاهده می‌کنید که باید اطلاعات آن را وارد کنید.

بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus 6 - ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

FTP server: در این بخش باید آدرس سرور خود را وارد کنید.

FTP login: در این بخش باید نام کاربری اکانت FTP خود را وارد کنید.

FTP password: در این بخش پسورد مربوط به نام کاربری وارد شده در بخش قبلی را وارد کنید.

Remote path: در این بخش باید آدرس مسیر قرار گرفتن بکاپ و بازگردانی در وردپرس را وارد کنید.

قرار گرفتن در فایل‌های پشتیبان: در این بخش می‌توانید فایل‌هایی را که نیاز دارید در نسخه پشتیبان شما قرار بگیرند را وارد کنید؛ افزونه‌ها، پوسته‌ها و فایل‌های اصلی جزء اصلی‌ترین مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را در نسخه پشتیبان خود در نظر بگیرید.

ایمیل: با تیک زدن این بخش در صورت تهیه بکاپ و بازگردانی در وردپرس، اطلاعات کامل مربوط به آن به ایمیل شما ارسال می‌شوند که می‌توانید آن را فعال کنید و از بکاپ‌های آخر مطلع شوید.

پیشنهاد بعدی  افزودن کد سفارشی به وردپرس بدون خرابی سایت

تنظیمات حرفه‌ای

تنظیمات حرفه‌ای: با کلیک بر روی این گزینه تنظیمات دیگری نمایان می‌شود.

بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus 7 - ساخت بکاپ و بازگردانی وردپرس با افزونه UpdraftPlus

حالت رفع عیب: در صورت بروز مشکل در فرآیند بکاپ و بازگردانی در وردپرس، افزونه اقدام به عیب‌یابی می‌کند تا آن را رفع نماید.

فایل‌ها را خردکن هر: با استفاده از این گزینه، فایل‌ها به‌صورت حداکثر حجم تعیین‌شده ذخیره می‌شوند؛ به طول مثال اگر فایل شما یک گیگابایت و فایل تعیین‌شده ۵۰۰ مگابایت باشد؛ فایل بکاپ به صورت دو فایل ۵۰۰ مگابایتی ذخیره می‌شود.

فایل محلی را پاک‌کن: با استفاده از این گزینه فایل‌های زائد و اضافی که در افزونه موجود باشند، به صورت خودکار حذف می‌شوند.

پوشه فایل‌های پشتیبان: در فرآیند بکاپ‌گیری، پوشه‌ای برای ذخیره فایل‌ها در هاست ایجاد می‌شود که می‌توانید از طریق این بخش نام پوشه و آدرس آن را شخصی‌سازی کنید.

از سروری با گواهینامه‌های SSL استفاده نمایید: در صورتی که هاست شما از SSL استفاده می‌کند، این گزینه را تیک بزنید.

گواهینامه SSL را تائید ننمایید: اگر گزینه قبلی را فعال کرده‌ باشید، باید این بخش را نیز تایید کنید.

SSL را در هر جای ممکن غیر فعال کن: با استفاده از این گزینه در صورت نیاز SSL هاست غیر فعال می‌شود و پس از فرآیند بکاپ‌گیری فعال خواهد شد.

بازگردانی

برای بازگردانی نسخه‌ی پشتیبان می‌توانید به قسمت پشتیبان‌های موجود مراجعه کنید و عملیات بازگردانی را انجام دهید. به همین راحتی با کلیک بر روی گزینه‌ی بازنشانی، در صورت لزوم می‌توانید نسخه‌ی پشتیبان تهیه شده را بازگردانی نمایید.

جمع‌بندی

تهیه بکاپ و بازگردانی در وردپرس یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران سایت‌ها است که انجام فرآیند آن کمی وقت‌گیر و خسته‌کننده است. استفاده از افزونه‌های موجود در این زمینه می‌تواند شما را کمک کنید تا در زمان‌های مشخص به صورت خودکار بکاپ تهیه کنید. در این مقاله به معرفی افزونه‌ای حرفه‌ای پرداختیم که می‌توانید به صورت خودکار از سایت خود بکاپ تهیه کنید.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question