فورفایل

ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

ارسال نوتیفیکیشن یا هشدار در وردپرس، قابلیتی است که این روزها در بسیاری از وب‌سایت‌ها به کار گرفته می‌شود و با عضویت در هشدار یک سایت، کاربران قادر خواهند بود در مرورگر خود به صورت نوتیفیکیشن و هشدار، اعلان‌های ارسالی که توسط مدیر سایت ارسال می‌شود را دریافت و مشاهده کنند.

در مقاله امروز به معرفی یک سرویس آنلاین و رایگان برای ساخت انواع هشدار و نوتیفیکیشن می‌پردازم که با استفاده از آن قادر خواهید بود در مرورگر برای کاربرانی که عضو دریافت هشدار وردپرس می‌شوند، اعلان ارسال کنید و آن‌ها را از جشنواره‌های فروش، به‌روزرسانی مطالب سایت و … مطلع سازید.

ارسال هشدار و نوتیفیکیشن در وردپرس

سرویس آنلاینی که قصد معرفی آن را دارم به نام Onesignal می‌باشد که با عضویت در آن و ساخت یک App قادر خواهید بود تا از طریق مرورگر برای کاربران و بازدیدکنندگانی که در لیست دریافت اعلانات عضو شده‌اند، هشدار ارسال کنید.

به همین منظور، ابتدا به آدرس https://onesignal.com مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر بر روی دکمه Log In که در گوشه سمت راست در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید تا در سایت مورد نظر ثبت نام کنید.

ثبت نام

نوتیفیکیشن در وردپرس با افزونه Onesignal 2 - ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با استفاده از حساب کاربری گوگل، گیت‌هاب و فیسبوک می‌توانید در این سایت ثبت نام کنید؛ اگر هم تمایلی به عضویت با اکانت شبکه‌های اجتماعی ندارید، می‌توانید ایمیل، رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کرده و در آن ثبت نام کنید؛ پس از عضویت در این سایت، وارد حساب کاربری خود شده و در داشبورد بر روی Add New App کلیک کنید.

پیشنهاد بعدی  تغییر فونت پیش‌فرض وردپرس با افزونه MW Font Changer

افزودن اپ

نوتیفیکیشن در وردپرس با افزونه Onesignal 3 - ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک نام برای خود انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Create کلیک کنید. پس از کلیک، منتظر بمانید تا برنامه شما ایجاد شود و سپس مشابه تصویر زیر در برنامه ایجاد شده به منوی App Settings مراجعه کرده و از آنجایی که قصد ارسال هشدار در مرورگر را دارید، بر روی دکمه configure گزینه مورد نظر کلیک کنید.

پیکربندی

نوتیفیکیشن در وردپرس با افزونه Onesignal 4 - ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

پس از کلیک بر روی این گزینه، پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد که در آن می‌بایست آدرس‌های مربوط به سایت، آیکن هشدار در وردپرس و ساب دامنه دلخواه در وب‌سایت onesignal را وارد کنید.

نوتیفیکیشن در وردپرس با افزونه Onesignal 5 - ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

Site URL: در این فیلد آدرس کامل سایت خود را وارد کنید؛ در صورتی که از پروتکل امن HTTPS نیز استفاده می‌کنید، حتماً باید آدرس به همراه آن باشد.

Default Notification Icon URL: در این فیلد آدرس لوگوی مورد نظر خود را برای نمایش در پنجره دریافت هشدار وارد کنید. این تصویر باید در اندازه ۱۹۲*۱۹۲ پیکسل باشد.

My site is not fully HTTPS: در صورتی که از پروتکل https استفاده می‌کنید، تیک این گزینه را فعال کنید.

Choose Subdomain: در نهایت در این فیلد نیز آدرس ساب دامنه دلخواه خود را که در این سایت ایجاد خواهد شد را انتخاب کنید و بر روی دکمه Save کلیک کنید.

پیشنهاد بعدی  چت آنلاین با کاربران وردپرس با افزونه Tidio Live Chat

نوتیفیکیشن در وردپرس با افزونه Onesignal 6 - ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

سپس مشابه تصویر فوق به زبانه Keys & IDs مراجعه کرده و App ID خود را کپی کنید. برای افزودن هشدار در وردپرس باید از این ID استفاده کنید. برای این منظور به ویرایشگر قالب خود مراجعه کرده و فایل header.php را باز کنید و کدهای زیر را قبل از تگ بسته </head> قرار دهید.

<script src="https://cdn.onesignal.com/sdks/OneSignalSDK.js" async='async'></script>
<script>
var OneSignal = window.OneSignal || [];
OneSignal.push(["init", {
appId: "YOUR_APP_ID",
autoRegister: false, /* Set to true to automatically prompt visitors */
subdomainName: 'SUBDOMAIN_NAME',
httpPermissionRequest: {
enable: true
},
notifyButton: {
enable: true /* Set to false to hide */
}
}]);
</script><script 
src="https://cdn.onesignal.com/sdks/OneSignalSDK.js" 
async='async'></script> <script> var OneSignal = window.OneSignal || []; 
OneSignal.push(["init", { appId: "YOUR_APP_ID", autoRegister: false, 
/* Set to true to automatically prompt visitors */ 
subdomainName: 'SUBDOMAIN_NAME', httpPermissionRequest: { enable: true }, 
notifyButton: { enable: true /* Set to false to hide */ } }]); 
</script>

تنظیم دامنه

حال همان‌طور که در خط پنجم این قطعه کد مشاهده می‌کنید، به جای Your_App_Id ID دریافتی خود را قرار دهید و در خط هفتم نیز به جای Subdomain_Name آدرس ساب دامنه انتخابی در وب‌سایت Onesignal را وارد کرده و فایل مورد نظر را ذخیره کنید.

اکنون قابلیت ارسال هشدار در سایت شما اضافه شده است؛ از این پس هرگاه کاربری به سایت شما مراجعه کند، پنجره‌ای به وی نمایش داده خواهد شد که آیا تمایلی به دریافت هشدار دارد یا خیر؟ در صورت تأیید کاربر، امکان ارسال هشدار برای وی فراهم خواهد شد.

پیشنهاد بعدی  ترفند کپی کردن از سایت های قفل شده

نوتیفیکیشن در وردپرس با افزونه Onesignal 7 - ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس با Onesignal

برای ارسال هشدار نیز در مشابه تصویر فوق در بخش کاربری این وب‌سایت به مسیر New Message در برنامه ایجاد شده مراجعه کرده و محتوای خود را جهت ارسال در مرورگر وارد کنید. پس از ارسال پیغام، هرگاه کاربری مرورگر خود را باز کرده و به اینترنت متصل باشد هشدار را در گوشه مرورگر خود دریافت خواهد کرد.

موفق و سربلند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

question